Gå til innhold
  • Bli medlem

Patron-forsøpling


Fader Miljø

Anbefalte innlegg

Hei kjære lesere.

I sommer var jeg og min familie på en flott ekspedisjon tur/retur ei flott hytte(vil ikke nevne navn) vest i Rondane. Kan absolutt ikke klage på turen med tanke på det flotte været og de flotte forholdene. -Rondane er jo bare så utrolig flott om sommeren! Men, jeg kunne ikke unngå å se alle patronene som ligger strødd rundt omkring. Dette er rene vannvid, og noe må gjøres! Jeg tok selv frem min fairtrade-pose i rød, og plukket patronene ned i denne. Stakkars fuglene som kanskje tror patronene er mat og spiser dem for så å eksplodere!

Hva kan gjøres???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, morsom tråd dette. Kjære trådstarter: "Patronene" du finner er ingenting annet enn tomhylser. Og uansett vil ikke fuglene spise dem. De spiser ting på størrelse med bær, og jeg tror nok den fuglen som eventuelt prøver å trykke nedpå en tomhylse, er relativt hjerneskadd. Det er like sannsynlig som at fugler prøver å spise gråstein eller parkerte biler. Til sist, selv om det skulle være en skarp patron, så vil den ikke eksplodere. Men vi jegere skal selvsagt plukke med oss tomhylsene våre når vi jakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper det ble skrevet for at vi skulle le, men er ikke sikker.

Kan virke som det er noen som kommer fra storbyen, ble nevnt noe med en rød pose og slikt, kanskje de ikke hvet hva fugler kan spise.

Men kan love at de ikke spiser patroner.

kan ikke tenke meg at det kan være slike store mengde patroner, har aldri hatt problem i rondane med patroner, men er enig at om det blir skutt veldig mye på et område kan jegeren eller noen andre som har skutt våpenet plukke opp.

men kan ikke tenke meg at det er skarpskudd.

Fader Miljø du kan sikkert bruke de patonene du plukket til noe fint, hva med å lage kunst av det, er veldig moderne med slikt om dagen.

gjennbruk er viktig hva med å smelte dem å lage spiker av dem :lol:

håper dete var et humor innslag Fader Miljø :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like sannsynlig som at fugler prøver å spise gråstein eller parkerte biler.

Og jammen satt det ikke en stor fugl på taket av Jeepen og forsøkte å sluke den i ett jafs når jeg kom tilbake til bilen fra reinsjakt i kveld :!: Godt jeg hadde med børsa, ellers måtte jeg nok spasert hjem..

Fra spøk til alvor, rusler nå litt rundt i Rondane vest både på tur, reinsjakt og fuglejakt og har ikke plukket med meg flere TOMhylser enn at de får plass i jakkelomma. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.