Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport :-)


runien

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle benytte muligheten til å skryte litt.

Kjøpte meg ett ringstind 2 telt i år som eg har brukt på tur i Børgefjell. Må si at eg var fornøyd med teltet. Det eneste som eg savnet var noen ekstra bardun fester. Så eg ringte til Helsport for å høre om det var mulig å få sydd på ekstra fester. Svaret eg fikk var at det skulle de fikse for meg, var bare å sende inn teltet. Spurte så om ka det skulle koste. Ingen ting var svaret eg fikk!!!! :shock:

Snakk om bra kundeservice:-)

Mange som kunne lærte noe av Helsport tror eg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tenkte eg skulle benytte muligheten til å skryte litt.

Kjøpte meg ett ringstind 2 telt i år som eg har brukt på tur i Børgefjell. Må si at eg var fornøyd med teltet. Det eneste som eg savnet var noen ekstra bardun fester.

Jeg er glad jeg var på vei ut av Børgefjell med mitt Ringstind 1, en tirsdag i slutten av august. Vinden dro seg på noe veldig, jeg tror ikke det teltet ville stått stødig på en utsatt plass den natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei natt med noe sterk vind og det gikk igrunn greit. Men har stor tro på teltet med de ekstra bardun festene

Jeg har hatt Ringstind 1 i fem år nå tror jeg, og har etterhvert blitt mer skeptisk til styrken på teltet. Og sterk vind er relativt, selvfølgelig. Generelt er det slik at det folk synes er sterk vind, er frisk bris 10 m/s, eller noe slikt. Generelt undervurderes vindhastighet noe veldig, det er mitt inntrykk. Er det kuling i kastene, tror mange det det er storm. Jeg trives ikke i Ringstind 1 med 10 m/s fra feil retning (siden). Og 10m/s er virkelig ikke videre sterk vind, skalaen sett under ett. Jeg skal begynne å ha med vindmåler på tur, og dokumentere når Ringstind 1 blåser ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være litt mer selektiv med hensyn til valg av teltplass? :D

Jeg var også i kontakt med Helsport i sommer angående noen klips til en bunnduk i en lavvu. Ingen diskusjon, en liten pakke i posten noen dager senere.

Men bør man ikke forvente litt bra service når nan ser på hva man betaler for varer fra helsport?

Stort sett så får mann det man betaler for, også hva service angår.

Det er ikke alltid at det dyreste er det beste, men det billigste er som regel alltid det dårligste.

____________________________

Science flies people to the moon. Religion flies people inn to buildings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å ha med vindmåler på tur, og dokumentere når Ringstind 1 blåser ned :D

Ja dersom ein opplever vind oppimot kva teltet ikkje greier, har ein i alle fall ingen sjans til å sova i det same teltet. Det skal ikkje så mykje vind til før teltduken byrjar å slå ein i ansiktet, og det er ingen behagleg måte å vakne på. Så då kan ein like godt gå ut for å måle vinden. Men eg trur det vert å sitje ute lenge før teltet reiser. Men uansett kjem du til å ta med deg eit anna telt neste gong du venter vind. Ringstind er eit sumartelt, og er kun eigna til finvær. Det er vekta som er fordelen til teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være litt mer selektiv med hensyn til valg av teltplass? :D

Det er ikke alltid så enkelt. På lange vandringer til solen går ned og du har funnet en fin men litt utsatt plass. Og det ellers er dårlig med plasser. I kveldingen, når regnet om minutter vil være over deg og du har funnet en fin men litt utsatt plass. Da vil jeg helst ikke måtte vurdere og diskutere med meg selv om hvorvidt vinden blir sterk, og hvilken retning den måtte finne på å velge ila natten. Bare sette opp teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så enkelt. På lange vandringer til solen går ned og du har funnet en fin men litt utsatt plass. Og det ellers er dårlig med plasser. I kveldingen, når regnet om minutter vil være over deg og du har funnet en fin men litt utsatt plass. Da vil jeg helst ikke måtte vurdere og diskutere med meg selv om hvorvidt vinden blir sterk, og hvilken retning den måtte finne på å velge ila natten. Bare sette opp teltet.

Er så enig! Det er ikke alltid man kan bestemme hvordan teltet skal stå. Jeg var på Reineskarvet igår og det bøttet ned. Av forskjellige årsaker måtte jeg haste tilbake til den eneste leirplassen jeg hadde sett så langt på min vei i steinhelsike.

Det var kun en måte å sette opp teltet på for å få en noenlunde flat plass til liggeunderlaget, og det var ikke helt optimalt mtp vindretningen.

Noen ganger kan man rett og slett ikke velge, spesielt når man går på topper hvor Fred Flintstone ville vært stolt av å jobbe :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.