Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som gjenkjenner dette gamle rødspritapparatet?


Flyspoon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et gammelt rødspritapparat av faren min (se bilder). Apparatet funker som bare det og er helt suverent å lage mat på. I tillegg veier det lite og tar liten plass i sekken.

Dessverre har apparatet fått litt hard medfart og begynt å ruste.

Så er spørsmålet, er det noen av forumets medlemmer som kjenner til apparatet, vet hvem som har produsert det eller som eventuelt vet hvordan jeg kunne fått tak i et brukt apparat av samme type? (Jeg går ut i fra at det ikke lenger er i produksjon.)

Jeg har søkt rundt på Internett, men har ikke klart å finne ut noe om apparatet.

Min far mener å huske at han kjøpte apparatet på slutten av 1970-tallet.

Jeg kunne eventuelt satt en vanlig rødspritbrenner fra Trangia i en stor fiskebolleboks og borret luftehull. Kan hende det hadde funket helt fint. Noen som har prøvd?

På forhånd takk for svar!

post-8667-133474723543_thumb.jpg

post-8667-13347472357_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne eventuelt satt en vanlig rødspritbrenner fra Trangia i en stor fiskebolleboks og borret luftehull. Kan hende det hadde funket helt fint. Noen som har prøvd?

jeg bruker en gammel kaffekjele som jeg har borret ca 20 hull i (1 cm diameter)...funker helt fint det. Setter bare kjelen med vann i oppå kaffekjelen med spritbrenneren inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.