Gå til innhold
  • Bli medlem

Ja då va litlahjortajaktafta eit faktum :D :D


Elgdundee

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette var nok eit bilde fra oktober i fjor. Elgdundee var det dattaera mi som la inn når ho hjelpte meg med å registra meg på Fjellforum :)) Er ingen ungdom eg...... Er ein del på elgjakt og, så nicket er nok OK. Hadde ellers ei dårlig start på jakta i år.... Lite dyr å sjå der eg var. Trur den knallhare vinteren me har hatt på vestlandet i år har knekt stamma vesentligt. Bare her som eg bur (jaktbart arreal 10000 dekar) fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter.... Triste greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare her som eg bur ... fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter....

Hun måtte ha stor mage :lol::!:

Men fra spøk til alvor, det blir spennende å se fellingsprosentene i høst. Jeg vil anta at kvotene enkelte steder er blitt litt satt ned?

Ellers er det utrolig hvor godt stammen klarer seg på tross av harde vintre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hahaha... Ja de e svære hjortakoller me har her....:) Trykkleifen kan vera artige den av og til.... Trur nok vinteren har gjort eit ingrep i stamma. Kanskje det er totalt sett bare bra. Dyra har gått veldig ner i vekt de siste åra, og det er nok eit resultat av lite næringsrikt beite. Og då er nok ein reduksjon i stamma ein mulig løsning. Men det er mange meiningar om detta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.