Gå til innhold
  • Bli medlem

multiplikatorstang til lett fiske.


jason

Anbefalte innlegg

har sett på denne Shimano Technium BX Casting 5- 15g, er det noen som har prøvd den og om den er solid.

Jeg kan til tider behandle utstyret litt hardt.

eller er det noen andre multiplikatorstenger/casting med lett slukvekt dere kan anbefalle.

Er ganske lite utvalg i butikkene ac slike stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

For kastevekt 5-15 gram ville jeg rett og slett ikke gått for multiplikatorløsning. Med så lav kastevekt vil haspelutstyr med tynt snøre gi vesentlig bedre kastelengder og fiskeglede.

Først ved kastevekter > 20 gram og senetykkelse > 0,25mm kommer multiplikatorsnellen til sin rett.

Ta en titt på Shimano Beastmaster. Ikke noe kastemaskin, men den tåler en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er klarover at det beste er haspel, jeg har det også.

det jeg har er en spesielt liten multiplikatorsnellen som er laget for det amrikanske markede, den krever stang som ikke er for stor og tung.

har selv er beastmaster og en stella som jeg bruker på fjellet når jeg er på tur.

dette blir bare en eksta stang for moroskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en trimmet amb 2500c med en Technium BX DF stang (tror det er rette bokstaver) er fjoråretsstang 5-15g 3m lang!! jeg er veldig fornøyd med stanga, den har en ca halvaksjon og kan kjennes litt stiv ut, brukt den mye i år kjøpte den på agdars. no i fjor for 1200 kr og det er verdt pengene!! for 14 dager siden skar jeg enden av stangen og limte ett lite bly lodd fast før jeg limte enden på stanga igjen, nå har den perfekt balansepunkt når jeg fisker og den føles helt utrolig lett.

Jeg var innom agdars i sommer å kjente på årets Technium stang (han har et rått tilbud på dem i sommer) den er litt mykere og har ca 3/4 aksjon som jeg vil tro passer litt bedre på de lette slukene, angrer litt på at jeg ikke kjøpte den, men er fornøyd med min litt stivere stang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.