Gå til innhold
  • Bli medlem

Rapellanker i V-skardet


fred

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å gå på Store Skagastølstind tur/retur over Skagastølsryggen. Tenker da at jeg må rapellere ned i V-skaret på tilbaketuren, og lurer i den forbindelse på om det finnes faste rapellankere der a'la de man finner på selve Storen? Hva bruker man ellers; er det greit å plassere slynger der eller må man bruke kiler?

Så får vi bare håpe at snøen smelter bort de nærmeste dagene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun faste rappellfester (rundslings/løftestropper) på rappellene ned sørvestveien på Storen samt over svaene et stykke nedenfor Hjørnet. Disse får du altså ikke benyttet dersom du går den (etter min mening) meget friske veien t/r Storen over Skagastølsryggen. Tror ikke det er så mange som velger den varianten!

Ned fra Vesle til Mohns skard er det en blokk like nedenfor toppvarden på Vesle. Her ligger det normalt mange klatreslynger.

Ned fra Midtre til Berges Stol og V-skardet er det vanlig med to eller tre rappeller, avhengig av om man klyver ned til Berges Stol eller ikke. Det er ingen faste fester, men det ligger normalt mange klatreslynger. Det er vanlig med to rappeller á ca. 25m ned fra Berges Stol til bunnen av V-skardet.

Jeg har kun gått fra Nordre til Storen, så jeg har ikke rappellert ned i V-skaret, men det skal være helt kurant å finne festene.

Ha en knallfin tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.