Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelmkamera


hakonmar

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil sjekke ut om det er nokon som har erfaring med følgande eller andre hjelmkamera enn dei nemnd nedanfor:

- Contour HD

- POV 1.5 eller POV 1.0

- GoPro

Vil ikkje seie kva eg hellar mest mot sidan dette vil farge eventuelle kommentarar.

Skal primært brukast til ski, klatring, sykling, kajakk etc. Litt av alt og det må tåle hard bruk.

Viss nokon i tillegg skulle ha eit liggande dei vil selge, so er eg open for dette.

mvh.

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke peiling på kameraer og ikke e eg noe særlig til fotograf men eg har pov 1. Synes det er for tungt og klumsete. Kan av og til få "klipping" i lydsporet men videokvaliteten har vært grei. Regner med det er forbedret i 1.5.

Eg fant disse videoene på Youtube nettopp. Får nesten lyst å investere selv :lol:

En turvideo av Burgess77

Her snakker han litt om systemet sitt http://www.youtube.com/user/burgess77#p/u/5/gbtcC8t6hjY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hä...

du vil uansett ha contour hd1080p og ikke det som heter bare hd... men nok om det..

forksjellene mellom gopro og contour er smak og behag:

gopro er DRITstygt.. ikke noe problem.. spörs hva du skal bruke det til.. gopro har en ekstrem vidvinkel som gjör at man kan oppleve at sidene "vrenger" seg vekk og man kan miste mye dybde i bildet.. kjipt til sykling for eks.. eller ski... fordel er at kamera kommer med et hus som er rimelig vanntett og täler mye og er litt rimeligere.... men festet pä hjelmen er ÍKKE noe ä skryte av(mulig det nye som festes pä toppen av hjelmen er brukbart).

Contour er veldig mye "penere" men du kan ikke feste det pä brystet som er stilig til for eks sykling.. du har her mulighet til ä stille inn mer eller mindre alt.. mye vidvinkel, litt mindre, men aldri sä mye som pä gopro..

jeg bruker contour siden jeg rett og slett synes gopro er skikkelig stygt og pä en hjelm ser og föles det ikke bra... men skulle gjerne hatt brystfestet til gopro.. jeg har vanntetthus til mitt kamera og selv med det merker du ikke at du har det pä hjelmen..

bildekvaliteten pä begger er UTROLIG bra og MEGET lik, men du kan titte pä filmer pä youtube.. er massevis av sammenlikninger.. fölg spesielt med pä vidvinkelen..

de andre du nevner har jeg ikke prövd...

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.