Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrønas dri3-membran.


strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse

hei.

Jeg har hittil bare testet dri3 på norrønagamasjene mine, men der har til gjengjeld tekstilet fått prøvd seg.

Etter et drøyt års bruk må jeg meg veldig fornøyd med både slitestyrke og vanntetthet.

Min bror har en Norrøna Trollveggen jakke i dri3 som han mener klart holder mål.

Dri3 har en vannsøyle på min. 20.000, noe som er omtrent det samme som dermizax. XCR og ProShell har en vannsøyle på ca. 28.000.

Se forøvrig:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14210

og en test av Norrøna plagg i dri3:

http://www.klikk.no/helse/friluft/article557128.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den testen fra klikk.no var utrolig dårlig. Her har testeren brukt buksen som en vanlig turbukse om vinteren. Trollveggen skal jo være en helårs klatrebukse. Laget for å brukes med stegjern og klatresele. å bruke buksen på vanlig vintertur i fjellet sier jo ingen verdens ting om hvor slitesterkt stoffet er når man klatrer på stein eller is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Trollveggen Dri3 buksa i ca 3 år. Brukt den stort sett på lengre vinterturer, og noen fotturer seinhøstes og tidlig vår med mye vått vær. Bruker sjeldent bib i annet vær, da den blir for varm. Har en haug andre plagg med goretex, e-Vent, H2No og andre membraner å sammenlikne med.

Jeg opplever stoffet som meget slitesterkt (selv om Stian La har rett i at en sesong med klatring nok avslører mer om slitestyrken enn mitt bruk). Passform og tekniske detaljer er meget gode. Membranen er helt vanntett også etter en tids bruk. "Pustingen" er noe dårligere enn f.eks. en Proshelljakke jeg har som er relativt kraftig.

Hadde vært morsomt å teste Trollveggen Dri3 mot Trollveggen Proshell. Kanskje "puster" proshell noe bedre. Stor sjanse for at vi som leser tester blir for påvirket av det vi tror til å gi en uhildet objektiv beskrivelse.

Jeg synes konkurrerende membraner til goretex fungerer bedre og bedre. Har imidlertid opplevd at slitestyrken på noen av dem er markant dårligere enn goretex i sammenliknbar tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.