Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det ingen som fester liggeunderlaget på toppen av sekken lenger?


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

Jeg har en Bergans Rask 50 som jeg liker veldig godt, men den har ikke fester for liggeunderlag hverken på lokket eller under sekken. Etter en liten browserunde, ser jeg at de færreste sekkene har dette. Er det bare meg som ikke er oppdatert på sekkpakking anno 2010?

Jeg er ikke så stor tilhenger av oppblåsbart, og Bamse Extreme som er en favoritt er ikke et spesielt kompakt liggeunderlag....

Har prøvd å ha liggeunderlaget under topplokket, men det fungerer ikke så bra. Kanskje jeg kan få sydd på noen fester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fester liggeunderlaget vertikalt på ryggsekken. Blir med ett mye enklere å komme seg gjennom smale kupédører på NSB og i tett skog. De fleste gode sekker har festepunkter for både det ene og andre, men du kan måtte regne med å kjøpe til reimer for å feste, slike små web-reimer med stålklemmer er gull og koster ca 25,- stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Nå er jeg sjelden på toget, og på 9 av 10 turer befinner jeg meg over tregrensa. Jeg har prøvd å feste liggeunderlaget vertikalt, men jeg ser jo ut som et pakkesel og tenker at de 650grammene er bedre plassert nærmere ryggraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å feste liggeunderlaget vertikalt bak på sekken, Power frame sekken til Bergans har ihvertfall fester for nettopp dette. På madammens Bergans Trollhetta 75 lady så pleier vi å feste det under lokket. Med mindre vi ruller begge sammen og fester de vertikalt på power frame sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D

Godt observert :wink: Godt noen fikk seg en god latter =)

Jeg må vel gjøre modifikasjoner hører jeg. "Jeg fester som oftest liggeunderlaget vertikalt på sekken, untatt når jeg bruker 65literen som dagstursekk, da er det grådig kjekt å bruke underlaget til å komprimere inn soveposerommet i bunn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.