Gå til innhold
  • Bli medlem

Lagring av utstyr?!


paalea

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal til Wales for å studere i 4 år. I den forbindelse skal jeg lagre en del ting hos noen venner. Bl.a. friluftsutstyret mitt. Dette skal lagres i en bod.

Jeg lurer på om det er råd dere har i den forbindelse. Jeg tenker på ski, telt, soveposer osv. Hvordan bør dette lagres for å skåne det mest mulig?

Bør jeg smøre inn fjellskiene f.eks. Bør soveposen lagres inni en søppelsekk eller bør teltet henges opp? Alle råd og tips taes imot med takk :D

ps. kan det være en ide å gå innom en skobutikk og spørre om å få sånne fuktsugeposer som er i skoeskene til å ha rundt telt og sovepose?!

Mvh.

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter Frikk. I tillegg er det en fordel at soveposen kan henge fritt, ikke oppbevares komprimert. Er det stålkanter på skia dine? Såfall passe på at de står tørt slik at de ikke ruster.

Når du pakker ned teltet siste gang bare vær obs at det er helt tørt. Fordel om du finner mulighet til å oppbevare det innomhus pga fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt i sålen på skia skia godt med myk voks, også rundt stålkantene.

Smør og olje det som kan smøres/oljes. Sykkel, isskruer mm.

Oppbevar helst dun innendørs, ukomprimert (kommer an på boden/tørrhet)

Plastkasser med lokk (fåes overalt) er gode til å langtidslagre ting musesikkert. De har store kasser til ukomprimerte soveposer/ryggsekker på IKEA og Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes....tar selvfølgelig med det av utstyr som jeg kan, med tanke på bruk og vekt. Vurderte til og med å skaffe meg rulleski, men venter litt med det.

Det som er mest kritisk og verdifullt for meg som blir igjen i Norge er et helsport svalbard extreme 3-camp high, et par åsnes nansen fjellski med sko og en ajungilak denali sovepose.

takk for alle tips :twisted:

ps. jeg har en garmin colorado 300...MEN jeg har mac, og det virker ikke å være så kompatibelt. noen som har erfaringer med dette? tenkte jeg måtte få inn et UK/Wales kart på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin har grei Mac støtte så vidt jeg vet...

Jeg har en GSMAP 60SCx og programvaren herfra funker greit: http://www8.garmin.com/macosx/index.jsp

Jeg kan laste opp POIs og planlagte ruter til gpsen og laste ned sporlogger til macen.

Det går også an å konvertere kart i windowsformat til mac-format. Ulempen er at dette må gjøres på en windowspc (fungerer sikkert på bootcamp eller vmvare også... men jeg har ikke testet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.