Gå til innhold
  • Bli medlem

Laang Sovepose


Anbefalte innlegg

Hei

Nytt medlem, men har brukt denne siden i lang tid. Mye fint og gode tips her:)

Nå derimot trenger jeg deres hjelp. Jeg er 198 lang og trenger ny sovepose.. 215 cm posene er akkurat litt for trang når jeg strekker

meg helt ut å snører meg inn.. Finnes det noe der ute som er nok langt for meg? som 220cm?

Har prøvd å søke på forumet, men fant ikke noe...

Jeg er ute etter både 3- sesongs og vinterpose... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ME Xero 550 og 750 i XL er oppgitt til max user length 222cm på ME sine sider:

http://www.mountain-equipment.co.uk/library/en/application/technical_xero.pdf

Jeg er selv 185 og har maaasse plass i lengden i min ME xero 750.

Selv om jeg tviler på en 222cm lang ville funka, tror jeg kanskje 198 burde gå bra...

Du får ta deg en tur å prøve i butikk... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nytt medlem, men har brukt denne siden i lang tid. Mye fint og gode tips her:)

Nå derimot trenger jeg deres hjelp. Jeg er 198 lang og trenger ny sovepose.. 215 cm posene er akkurat litt for trang når jeg strekker

meg helt ut å snører meg inn.. Finnes det noe der ute som er nok langt for meg? som 220cm?

Har prøvd å søke på forumet, men fant ikke noe...

Jeg er ute etter både 3- sesongs og vinterpose... :wink:

Det synes jeg er underlig.. Jeg er en cm lenger enn deg, og har det utmerket i 205-soveposer (Tyin winter og Helsport Alta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger nok av hvor mye av soveposen du pakker rundt hode og overkropp. Jeg har en 205 cm. sovepose og er ca175 høy. Det holder akkurat. Er det kaldt så bunner jeg av og til posen. Noe problem er det derimot ikke, men min erfaring er at det er bedre at posen er litt for lang enn at den er for kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar foreløpig:)

Kanskje jeg skulle sjekke ut Tyin winter og Helsport Alta posene..

Vil si meg enig at posen bør være litt før lang enn for kort:) Ikke noe særlig å kjenne når det strammer bare av å strekke seg litt ut i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte pose på isbjørn.no i fjor, var da på jakt etter en vinterpose.

Jeg har omlag et par cm tilegg på høyden din og litt i bredden også.

Bestillte en vinterpose på isbjørn.no og betalt 20% tilegg på prisen for spesialsydd på egne mål. La da på litt i lengde og bredde.

I og med at dette er en ren vinterpose (isbjørn bjørnøya) så har jeg kun testet den et par ganger i vinter, men jeg har ikke funnet noe å sette fingeren på.

Kan være at posen er noe stor og tung, men jeg har ikke akkurat sammenlignet med andre poser med komfor -30 som min har.

Forøvrig om en har behovet den andre veien, og skulle hatt posen mindre, så var det ingen tilegg i prisen for reduserte mål når jeg bestillte min pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte pose på isbjørn.no i fjor, var da på jakt etter en vinterpose.

Jeg har omlag et par cm tilegg på høyden din og litt i bredden også.

Bestillte en vinterpose på isbjørn.no og betalt 20% tilegg på prisen for spesialsydd på egne mål. La da på litt i lengde og bredde.

I og med at dette er en ren vinterpose (isbjørn bjørnøya) så har jeg kun testet den et par ganger i vinter, men jeg har ikke funnet noe å sette fingeren på.

Kan være at posen er noe stor og tung, men jeg har ikke akkurat sammenlignet med andre poser med komfor -30 som min har.

Forøvrig om en har behovet den andre veien, og skulle hatt posen mindre, så var det ingen tilegg i prisen for reduserte mål når jeg bestillte min pose.

Hvis jeg har rett så er du rundt 2 m høy? Hvor mye la du til i lengde? Ser at jeg antagelig må legge til 5cm? Var ikke ille pris heller:) Litt tung, men d må være lov i dette tilfellet.

Er posen ellers grei? Du sier den er stor? Jeg vurderer Barents Posen, så den var litt mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har rett så er du rundt 2 m høy? Hvor mye la du til i lengde? Ser at jeg antagelig må legge til 5cm? Var ikke ille pris heller:) Litt tung, men d må være lov i dette tilfellet.

Er posen ellers grei? Du sier den er stor? Jeg vurderer Barents Posen, så den var litt mindre..

Jeg la til 20 cm på lengen og 20 på bredden, angrer på det med bredden da jeg hadde sett for meg 20 cm ekstra bredde på totalen, virker til at det ble 20 cm økt skulder bredde.. så vanvittig romslig kan du si.

Valgte 20 cm på lengden da liggelengde er 195cm opprinnelig og jeg ville ha god liggelengde + plass til litt klær nederst i posen.

Forøvrig er lengden 202cm i følge passet mitt. Den ekstra lengden er digg, men jeg vet ikke hvor "grensen" går på hvor mye ekstra plass en skal ha i posen før det temperaturmessig er ugunstig. Har bare gode opplevelser med posen så langt ihvertfall, men som jeg skrev tidligere så har jeg ikke fått brukt den mer enn noen få overnattinger i vinter som var. Alle var i telt.

Kaldeste var nok mellom -15 og -20 grader. Og posen var god og varm. Men jeg sov riktig nok med ullundertøy de fleste gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.