Gå til innhold
  • Bli medlem

ME Xero 550


mortimeir

Anbefalte innlegg

Tenker på denne som erstatning til min Hagløfs 3-sesong på 1,8kg og massivt pakkvolum.

Er selv 184cm, normal bredde axilært. Tenker at jeg klarer meg med standard, men at xl nok er løsningen.

Bruket vil være 3 sesong, tidlig vår og høst. Til sommerstid har jeg en Halti dun med min +6, og vinter helsport raudfjorden.

Ser at oppgitt EN std er -6 herre, og at ME anbefaler fra -10 til 15. Vil bli brukt sammen med exped 9dlx. Erfaringer på posen?

Posen er bestilt nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt min i -10, merket ikke noe ubehag, men hadde dyttet en del ekstra isolasjon nedi posen. Bruker den stort sett året rundt, på vinter (pulk tur) kombinerer jeg den med en helsport alta som jeg har utenpå og etter påske så holder det som regel å dytte dunjakka nedi hvis det skulle bli for ille. bruker 1-2 ridgerest liggeunderlag og alltid lakenpose.

På sommeren er den en fin dyne:)

Jeg har tatt forrhåndsregler når jeg har sovet så kaldt i posen, må legge til at jeg har fryst en kald høstnatt i den uten at det var så kaldt, men siden du har et par soveposer fra før så regner jeg med du kan litt om utelivet:) Ellers ligger det en artikkel på etellerannet.no som tar for seg en kald natt i sovepose.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har xero 350 selv (ME sleepzone +20 til -5), og sov meget komfortabelt i den i natt. Det var 5-6 minusgrader ute, og jeg lå med dobbelt liggeunderlag (helsport jerv og airmat pro) og ullundertøy og en lett merinoullue. Jeg er også 184cm og bestilte STD-posen. Sett i ettertid burde jeg valgt XL for posen helt i grenseland lengdemessig. Kjenner ikke noe til det når jeg først har sovnet, for da ligger jeg i en slags "mild" fosterstilling, men når jeg legger meg og kjenner føttene klemme bittelitt i enden av posen klarer jeg ikke å unngå å irritere meg over at jeg ikke bestilte XL-utgaven..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.