Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt telt/lavvu.. Lavvu light eller Holmeslet Backwood.


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min kjære ønsker å invistere i et nytt telt eller lavvu. Vi har allerede et lite helsport fjelltelt, nå ønsker vi noe med litt mer komfort. Hittil står det mellom lavvu light fra Helsport eller Backwood fra Holmeslet. Noen som har erfaringer med disse? Har funne en del på forumet allerede, men ikke nok til at vi har blitt overbevist for å ta et valg. Talt/lavvuen bør tåle en del vind siden vi ofte går tur i høyfjellet, vekten må heller ikke være alt for høy, vi ønsker dessuten høyde så klesskift og tørking går litt lettere og kunne fyre primus inne i teltet er en forutsetning. Om noen har andre har erfaringer fra lignende produkter er det bare å komme med anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere telte på tidlig vår, høst eller vinter ville valget mitt utvilsomt vært Backwood. Jeg var eier av lavolight, og denne er en drøm vektmessig sett. Jeg synes imidlertid at det ble så mye kondens på at den sjeldent ble brukt med tiden, og etter hvert solgt. Jeg er også eier av en Holmeslet Riverside. Ren luksus hva plass angår, men den er tung i ryggsekken. En Backwood vil nok også merkes i sekken. Jeg for min del verdsetter komforten med god takhøyde og tumleplass, at jeg gladelig bærer dette. Nå har jeg de siste par årene bare brukt Riverside på vinteren, og da transportert i pulk. Har investert i en Helsport Gimle 2+ som 3-sesong "solo"-telt, og sparer en del vekt i forhold til Riverside. Dersom dere ikke skal telte på vinteren, kunne kanskje Gimle 4 med innvendig takhøyde på 165cm gi bra plasskomfort for 2. Tror ikke dere på noen måte vil bli misfornøyd med Backwood heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.