Gå til innhold
  • Bli medlem

Varmefordeler til primus


halvorep

Anbefalte innlegg

Annonse

Borgern - Har du link.

Øystein_s - Tenker mer på en plate som gjør at primusen får en topp som en vanlig gammeldags kokeplate, kanskje, vil tesil hjelpe på å fordele varmen såpass at sjangsen for at ting brenner seg fast minker?

edit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ikke dette trådstarter er ute etter. Sånn jeg tolker det er du ute etter noe som sprer varmen utover ett større areal slik att du ikke får den konsentrerte varmen midt i kjelen/panna.

Jeg veit ikke om noe sånt som kan kjøpes Men ser for meg at om man lager en festeanordning for ei rund plate i en eller annen diameter ev med litt hull i midten og fester dette over flammen. Kombiner dette med stormkjøkkenløsningen i en annen tråd her så vil man vell få litt bedre varmefordeling på kjele/panne.

Finnes jo diverse plater til eldre primuser. Kan jo se på de for å få en ide om hvordan de kan lages.

For eks. http://www.spiritburner.com/fusion/showtopic.php?tid/13582/post/new/#NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om jeg skal ta en gammel jernpanne, kappe av kantene og pusse slik at jeg bare sitter igjen med selve bunnen i panna. Legge denne oppå primusen før jeg setter på kjeler. Formålet er å fordele varmen under kjelen slik at maten ikke brenner seg så lett, dette vil ikke bli noen gramjeger løsning så jeg lurte på om det finnes andre metoder for å slippe brent mat. Har en primus omnifuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv noe så enkelt som å legge lokket fra en vanlig hermetikkboks på kjelestøttene, og kjelen/panna oppå. Det gir en grei virkning, men du må kanskje bøye litt slik st den ikke sklir av med en gang. Det veier ikke så mye heller.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.