Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjuratinden


Þróndeimr

Anbefalte innlegg

Tok en del bilder fra en tur opp Gjuratinden (1 712m) mellom Isfjorden og Eikesdalen. Gikk fra Rabben i Grøvdalen/Søredalen og opp stien som går over Hoemskaret til
Hoemsbu ved Eikesdalsvatnet. Det ble en fin tur i govær opp over Hoemsbreen med litt luftig klyving/nesten klatring de siste hundre høydemetrene til toppen. En
virkelig flott destinasjon dette!

Utsikt sørover.
2dujj2o.jpg

Isfjorden og Åndalsnes.
t7zuxk.jpg

Kyrkjetaket til høyre.
6qcrbl.jpg

i604l3.jpg

5jy1dx.jpg



Gjuratinden fra ca. 750m.
i3i5u8.jpg

Gjuratinden fra ca. 1000m.
15yarzn.jpg

Gjuratinden sett fra vest, like før Hoemsbreen.
2ytqix3.jpg



Isbre under Nyheitinden.
2ue7ccn.jpg

wul0n6.jpg

Hoemsbreen.
talwdh.jpg

14aiyax.jpg

En litt skummel bresprekk, sporene fra de som hadde vært her 5 dager før gikk beint over.
9qi3k1.jpg

2dkjtyq.jpg

2v96642.jpg

Utsikt mot Eikesdalsvatnet.
2iuw70l.jpg



Den syltynne toppen nærmer seg.
2merb52.jpg

4gqfqc.jpg



Hele Hoemsbreen.
amcqq.jpg

Utsikt sørøstover.
i226xg.jpg

wa2a2r.jpg

2wd2cex.jpg

8 høydemetre til toppen.
w8mkah.jpg

Utsikt fra toppen.
1zxus8o.jpg

Utsikt vest, med Kyrkjetaket, Kjøvskartinden og Klauva som tre høyeste.
juz604.jpg

Panorama av toppene.
2icb24h.jpg
Forstørr panorama (3701x502 pixler): http://img508.imageshack.us/img508/2060/panorama2x500.jpg



33ab2qf.jpg

nyvdrr.jpg



2u9ohs1.jpg

Eikesdalsvatnet med gården Vike.
30bclu8.jpg

2cscrgo.jpg

2i6h1zp.jpg

Store Venjetinden (1 852m)
icpx1s.jpg

Panorama av Store Venjetinden, Trolltidene og Kvanndalstindan.
2eekizd.jpg
Forstørr panorama (2246x700 pixels): http://img809.imageshack.us/img809/5328/panorama1z700a.jpg



Og tilslutt, Store Venjetinden sett fra Isfjorden.
2a6p8bd.jpg

kedab7.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det siste ble prikken over i-en, suverent. Kanskje en skitur, kanskje engang? Du leverer kongebilder.

Skitur til Gjuratinden må være helt enestående flott, er beskrevet i Hagens skifører og står høyt på min ønskeliste. Bildene i denne rapporten gjør ikke akkurat lysten på denne turen noe mindre - fenomenalt! Bildet "Gjuratinden fra ca 1000m" viser ellers godt opphavet til fjellets navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder og fin rapport.

Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke.

Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg

This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder og fin rapport.

Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke.

Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg

This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg?

Jeg ser alle bildene. Får det til 37 bilder 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin raport og flotte bilder! 8) Gjuratind er høyt oppe på ønskelisten min!

Hvor lang tid brukte dere? Hadde dere vegbeskrivelse eller var det merket?

Stien som går til Hoemsbu er godt merket, den siste biten fra Hoemskaret må du bruke egen nese, men det vises hvor folk går og klatrer så det er ikke noe problem. Jeg gikk alene og brukte ca. 9 timer, men det var med en pause på toppen på nesten 2 timer. Jeg gikk heller ikke særlig fort og bruker litt tid på bildene, turen kan helt sikkert gjøres på 6-8 timer.

Jeg vil nok anbefale å gå mer sikret enn hva jeg gjorde over både breen og toppstøtet hvis du har tenkt å dra med flere. Da tar det gjerne mer tid og da.

Flotte bilder og fin rapport.

Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke.

Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg

This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg?

Er nok brannmuren eller at du har en linje som er litt opptatt/godt brukt av flere? Har opplevd samme problemet av og til (bor på studentby med mange på samme nett), men da har jeg bare oppdatert siden et par ganger så kom alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.