Gå til innhold
  • Bli medlem

Impregnere joggesko -> mulig med vanntetthet?


jangk

Anbefalte innlegg

Er det mulig å impregnere vanlige joggesko (uten gore-tex) slik at de blir tilnærmet helt vanntette? Jeg driter i at pusteevnen forsvinner.

Jeg elsker nemlig joggeskoparet mitt, og vil gjerne bruke det i fjellet.

Noen som har tips til:

- limaktige stoffer man kan smøre på skoen?

- heavy duty impregnering?

- evt noen billige vanntette sokker?

Har prøvd å gå med plastposer, men det pleier å gå hull på dem. Har prøvd vanlig impregnering og silikonspray, men det hjalp ikke noe særlig. Er en del "netting" på skoene.

Noen forslag til bedre "fotposer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke være påståelig, men tviler på at du finner noen impregnering som gjør dine joggesko vanntette. Dersom det ikke er noen "pusteevne" vil du jo bli våt på føttene av svette uansett. Det som kommer nærmest det du ser ut til å ønske deg er såkalte "sealskinz". Husker ikke i farten hvor jeg så dette sist, men går ut i fra at de fleste sportsforretninger kan skaffe slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være påståelig, men tviler på at du finner noen impregnering som gjør dine joggesko vanntette. Dersom det ikke er noen "pusteevne" vil du jo bli våt på føttene av svette uansett. Det som kommer nærmest det du ser ut til å ønske deg er såkalte "sealskinz". Husker ikke i farten hvor jeg så dette sist, men går ut i fra at de fleste sportsforretninger kan skaffe slike.

Takk. Våt av svette blir jeg - og det er greit - men ønsker ikke stadig tilførsel av vann som holder f.eks 4 grader celsius fra bekker og myrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg joggesko med Goretex til jogging i marka som fungerer kjempebra.

Har vanntettheten vart lenge?

Synes de SealSkinz-greiene er litt dyre. Kanskje det er billigere å bare ta 3-4 brødposer utenpå hverandre, og ullsokker innerst :) ?

Spørsmålet mitt kan kanskje konkretiseres litt til: vet noen om noen egnede, mer holdbare enn brødposer, poser til å ha på i sko?

Kanskje skal jeg teste noen tjukkere poser man får i litt dyrere klesforretninger eller noe :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.