Gå til innhold
  • Bli medlem

Støvel til Bre, fjell og annet. Scarpa Triolet Pro??


StianLa

Anbefalte innlegg

Siden mine gamle fjellstøvler døde forrige uke må jeg ha nye støvler. De skal brukes en god del på bre (satser på å bli brefører i løpet av neste sommer), en del i høyfjellet, men også litt på turer i litt lettere terreng. Jeg har stegjern med Step-in bak, men ikke bøylen forran. Har ikke troen på syntet så lær er å foretrekke.

Jeg har spurt meg litt rundt i butikker og til nå virker Scarpa Triolet Pro som et førstevalg. Noen som har erfaring med denne støvelen, evt andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder sko så er det bare en ting som funker: Prøv! De fleste kjente merker lager bra sko. Definer bruken slik du har gjort og prøv forskjellige sko som kan passe. En førsteklasses sko som passer en person som om den skulle være skapt for vedkommede kan være et sant mareritt for en annen. Oppsøk gjerne forretninger som vet hva de driver med for veiledning. Du sier du har spurt i butikker. Vet ikke hvor mange du har prøvd, men Scarpa lager hvertfall bra støvler. Kjenner ikke eksakt den modellen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var ingen overraskelse å finne deg her inne Stian!

Som du erfarte holdt mine Scarpa Summit Lite meg tørr og varm på beina under brekurset. Syns også de er gode til normalt fjellbruk. De har stepin bak men ikke foran. Av en eller annen merkelig grunn er det en blanding av lær og semsket skinn i støvlene. Ser kult ut, men ville heller hatt rent lær som sikkert er sterkere. Ser at Triolet'en har noe lignende. Tips: Kjøp en blå modell, da kan du synge blue suede shoes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.