Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken side av Roasten?


atlej

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er to kamerater som tar utgangspunkt i Sørvika fredag morgen og båten til Røoset, vi har tenkt å gå oppver Røa. Langs med både nedre og øvre Roasten. Ser at fra røvollen er det ikke merket sti videre innover langs Roasten. Så spørsmålet er: hvilken side av Roasten bør vi velge å gå fra Røvollen og innover.

Planen er å komme tilbake til utgangspunktet på søndag.

Turen er planlagt andre helgen i september, altså siste mulighet med Fæmund II. Noen som har erfaringer med mye/lite folk på denne tiden?

Tar ellers imot tips og råd ang. området vi har valgt.

Mvh. Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Strøk forbi området for snart to uker siden. Ved utoset til nedre roasten var nok stedet vi traff på flest folk.

Generelt fikk jeg inntrykk av at det var lite besøkt i år i forhold til hva jeg har hørt og sett for meg. Vi gikk i fem dager, fra synnervika i nord til Svukuriset. I snitt møtte vi kanskje 4-5 personer pr dag, da trekker befolkningen rundt utosen til nedre roasten opp snittet.

Betjeningen på Svukuriset kommenterte også at det var merkbart mindre besøk i området en hva som har vært tidligere. Er det Monsen-bølgen som begynner å dabbe av eller?

Det gikk en sti innover langs Roasten på nordsiden av vannet, sørsiden aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.