Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsegling av sømmer på telt - hvordan få det helt tett?


tonymakkaroni

Anbefalte innlegg

jeg har et Bibler telt som må forsegles i sømmene med seamseal etter kjøp.

det har jeg også gjort for 1-2 år siden, men ser nå at resultatet er vel så som så, og det lekker gjennom noen sømmer.

Jeg gjorde det ved å føre tuben langs alle sømmene og prøve å dekke de til med limet. men stripen blir jo ikke så bred ved å gjøre det sånn, og dekker ikke hele sømmene overalt. prøvde også og å fordele stripen ut langs sømmen med en liten flat dings, som f eks ispinne. men stripen så ut til å bli for tynn da og ble usikker på om det da dekker sømmene godt nok.

har noen gode erfaringer / tips til hvordan man gjør dette på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg brukte en tube med noe tykk silikonguffe. Tynna ut med whitesprit så den ble nesten rennende. Påførte på sømmene med en Q-tip.

Første runde tynna jeg nok for lite, så det ble litt for tykktflytende, og trengte ikke godt nok inn. Så gikk over med tynnere blanding etter første testtur.

kjedelig jobb, som tar litt tid om det er mange sømmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.