Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av tur-GPS!


McIver

Anbefalte innlegg

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å gå til innkjøp av en Garmin Oregon 450, men da jeg spurte om de på magasinet hadde noen alternativer til denne så presenterte de meg for Garmin GPSmap 62s. Jeg falt litt for den etter å ha sett litt på den. Jeg ser fordelen i at den ikke har berøringsskjerm, men navigering med knapper, da det ofte er vått, kaldt og man bruker votter eller hansker, og det virker mer presist. Samtidig er den mere robust, større minne, lengre batteritid, bedre antenne, skarpere skjerm (noe som kompenserer for at den er litt mindre en den på Oregon) samtidig som den hadde de samme funksjonene og tilbehøret som til Oregon 450.

Er det noen som har noen meninger/synspunkt på hvem av disse GPSene som er den "beste"?

Eventuelt er det noen forslag til lignende GPSer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noen som skreiv her inne at skjermen på oregon ikke tåler veldig mye. Tynn glassplate som knuser lett.

... gjelder Oregon 300, tror Garmin har prøvd å rette på dette siden.

Valget blir enklere om du får anledning til å prøve begge typene, og knotte/tøtsje i vei (helst i dårlig vær), det er kanskje noen i nærheten som har (kamerater, skoler ..)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med touch-skjerm bruker mye mer strøm, du må derfor ta med mer ekstrabatterier, hvis det har noen betydning for ditt bruk da :) Ser nå at du nevnte dette :) Har selv en 60 cs batteriene varer i over 30 timer på sommeren i varmt vær, det har jeg selv prøvd. Den er på hele tiden under vandring. Fin trippteller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for GPSmap 62s. Har testet den i 2-3 dager nå og er veldig fornøyd:) Har sammenlignet den en del med Oregon 300 og funnet ut at jeg er mere tilfreds med skjermen til 62s. Den er skarp og fin i knallvær med solskinn, og navigeringen med knappene funker utrolig bra... Kun det med å skrive tekst som gjør det mer knotete med knappene!

Har lagt inn Topo adventure og kartene ser veldig bra ut på skjermen! Batteritiden virker bra og den er veldig brukervennlig når du lærer deg å bruke den.

Garmin GPSmap 62s anbefales :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 550(450 med kamera) på meg. Er fornøyd så langt, men så vel 62 og 450/550 ganske like bortsett fra touchskjermen og antenne.

Virker til å være solid bygget og nøyaktig nok til att geocachinga går lettere nå enn med mobilen som gps. (skulle bare mangle med nøyaktighet på opp til 40m)

Hadde egentlig tenkt på 62s jeg også men da jeg er av den litt utålmodige typen og ikke fikk tak i den med en gang så kjøpte jeg den de hadde i butikken. Senere på dagen så vart det tur til elverum (tilfeldighet) med besøk på jakt og fiske messe. Der hadde de mange garminer av alle slag. 550 var i allefall ikke mer enn 100kr billigere der :wink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.