Gå til innhold
  • Bli medlem

Forbruk gass Omnifuel


Cerberus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg planlegger en 4-5 dagers tur (kjører opp mandag morgen/formiddag, tilbake til bilen fredag ettermiddag/kveld) med telt på Hardangervidda fra førstkommende mandag. Har gått gjennom litt utstyr i dag og ser at jeg har mindre gass enn jeg trodde. Jeg har en full boks (220 g) pluss ca 50 gram ekstra med Coleman 70 % butan/ 30% propan.

Bør dette holde til nevnte tur med varm frokost (Real eller havre/ risgrøt), en suppe/kaffekopp eller to daglig og steke fisk (forhåpentligvis) eller Real til middag?

Oppholder meg på et sted som gjør det køddent å få fatt i mer gass før avreise, men jeg kan ta en tur i morgen om det jeg har er i knappeste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har akkurat vært på tur i 5 dager, vi var to stk, varm frokost, real turmat middag. litt kaffe, kakao og andre rett i koppen. og en kveld lagde vi pannekaker og det tar jo litt tid, også var det en kveld det regnet så utrolig mye så vi hadde på brenneren på svak varme inne i teltet en god stund for å tørke litt klær. brukte en hel boks på 445g (stor boks) og begynte på nr to men var ikke mye som ble brukt.

når jeg er ute 4-5 dager tar jeg alltid med to bokser bare sånn for å være sikker, det er så kjedelig å gå tom er jo på tur for å kose meg og da å skulle begynne å spare på gass for å ha nok til havregrøt på morgenen ødelegger litt turgleden min.

håper du får en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Fikk lånt en ekstra boks (220 g) av en nabo som hadde stående, så er jeg hvertfall sikker. Får heller bruke turen til å bli kjent med gassforbruket på denne. Har kun kjørt den på bensin på lengre turer så langt.

Har jo planer om å steke store mengder aure, så det kan gå litt gass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.