Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane: Illmandalen


Gjest internist

Anbefalte innlegg

Gjest internist

Hei!

Jeg har nettopp vært i illmandalen på fisketur og kan konstatere at fremre illmantjønna er totalt overbefolket og egentlig ikke særlig

alright å fiske i. Vi tok riktignok en 300 grams ørret der men etter å forhørt diverse fiskere i tillegg til alt jeg kunne se med polaroid brillene etc

så er det å fiske der etter en matbit(altså brukbar fisk, ikke røyer på 50 grams som det florerer av) er så å si bortkastet.

Men: Jeg lurer på hvordan det er med de andre vannene innover dalen.

Vi gikk til det neste vannet og prøvde litt men fikk ikke noe, men det var endel større, altså mye dypere og så ut til å ha muligheter til å huse større fiske

enn den fremre tjønna, som er så grunn og overbefolket.

Men vi fikk ingenting og så heller ingenting.

Lurer fært på om noen har noe erfaring med å fiske innover illmandalen og om de neste vannene er like overbefolket eller er det bra vann å prøve seg på ?

bestyreren på rondvassbu sa at det var noe mindre fisk der men det var endel større enn i fremre tjønna.

Noen som har noen erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.