Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose - ukjent for meg


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Som en PR gimmick fikk jeg plutselig på gaten utdelt en sovepose av merket High Colorado, modell Polar. Jeg har aldri hørt om hverken merket eller modellen, og lurer på om det er noen som kan gi meg innspill om denne posen. Tror den ble delt ut fra en nyoppstartet MX Sport butikk, og at oppgitt pris var kr 999.

Av diverse merkelapper etc sier posen å ha en komforttemp på -3 og extremtemp på -10 og veier 2040g. Det er en syntetisk sak og snakker om "Du Pont Insulating fibers Quallofil 150g/m2x2".

Noen som kan bidra med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg jobber i sportsbutikk, og vi selger denne posen (til de som egentlig ikke er fjellfolk...:( ). Men når det er sagt: jeg har ikke selv testet den, og det er fullt mulig den funker greit!

Snuff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fikk du den utdelt kan du jo like gjerne prøve den og se hva den er god for. Eneste måten å finne det ut på er å bruke den.

Men med tanke på vekten på posen kontra temperatur-ratingen, så er det vel ikke en av de beste posene du fikk i hånda.. :) Likevel kan den fungere greit til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

High Colorado er så vidt jeg vet en billig-billiggreie, så jeg ville vel ikke ventet meg alt for mye. Men hei, gratis er godt! Duger sikkert som en sommerpose om ikke annet.

Eller så kan du lånde den ut til en "nybegynnerturkamerat" kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg fått prøvd posen...

Overnattet i uoppvarmet "hytte" med ca 2+ i temp.

Det var ikke noen særlig varm opplevelse, men gikk forsåvidt greit.

Posen er nå "modifisert" og har fått ny eier og nytt bruksområde.

Valpen Kodak på knapt ett år synes posen er er som skapt til å krølle seg nedi når vi er på tur, mens jeg selv nyter livet i min gamle Alta-pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man må ikke ha dyre ekspedisjonsgreier til alle turer. Av og til funker slike billigting helt supert. Sikkert denne posen også.

Men en pose på 2 kg som tåler -10 til 999,- er ikke annet enn en tung pose med dårlig isolering til en dyr penge. 999,- er nesten tyveri.

En Ajungilak Tyin som tåler -20 veier UNDER 2 kg. inkl kompr trekk.

Selvsagt må man ta disse temp verdiene med en bøtte salt, men en pose er sjelden varmere enn oppgitt, så også med Colorado-et-eller-annet.

Likefullt, gratis er phett! Det er glimmers å ha slike poser å slite på når man ikke behøver de dyre&varme posene man betalte skjorta for.

Sydde faktsisk dunpose selv engang. Ble helt ubrukelig. 2,5kg, stor som et uvær, og jeg får helt hetta ned til -40 grader. Laget heldigvis evakueringsglidelås. Funker sikkert på Svalbard, men her hjemme.. idiotisk varm. Innerstoffet var heller ikke helt duntett, så jeg ser ut som en nyklekket gjøk når jeg krabber svimeslått ut av dundungen på morran.

Har du 14 dager til overs, Den Store Norske Banneordboken Vol.I og II, og et symaskinhelvete stående, sett i gang. Garantert minner for livet, dun i maten, i huset, i undikken, i nesen og nabolaget i flere år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:!: Har ikke tenkt å prøve dette, men er tilhenger av å forsøke å lage utstyr selv. Ikke nødvendigvis for å spare penger, men fordi det kan være underholdende og utfordrende. Så til saken: Hvor fikk du dunen fra? Skar du i stykkker dyna fra KID eller finnes det utsalg for slikt???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.