Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars Monsen skal selge "rønne" i Trysil


Imse

Anbefalte innlegg

Dette er ingen rønne, det er ei koselig koie i skogen i Ljøradalføret i Trysil, ikke så langt fra svenskegrensen.

http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/sale/object?finnkode=23338481

81_2013391693_tumb.jpg

Koia er ikke så ille som det høres ut til, den ligger fint til med flott terreng rundt. I umiddelbar nærhet har man mange fine fjell, fiskevann mm.

Og til 150.000kr kan man bare løpe å kjøpe. Og kanskje kutte ut strømmen, som ikke hører hjemme i et skogskoie :) Hytta kan se shabby ut inni, men får man ut de grusomme møblene og overskapet fra 80-tallet og inn med noe som passer inn, så blir det riktig koselig. En vedfyrt kjøkkenovn hadde ikke vært dumt heller.

Jeg hadde kjøpt den på flekken om vi hadde fått lån, men vi får ikke lånt ei krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er det noe jeg liker med Lars Monsen så er det at han ihvertfall ikke pynter på ting ! :)
Men synes du virkelig at denne koia er ei rønne?

Jeg synes den er koselig jeg, ei helt vanlig tømmerkoie i trysilskogen, dog beliggende ganske nært en fylkesveg, en veg som er mindre traffikert enn vegene i femundsmarka :D

Å kalle den ei rønne synes jeg egentlig er tragisk.

Men vi har vel kanskje helt forskjellige oppfatninger om hva som er ei rønne? Dette ser ut som min hyttedrøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva folk kaller "hytte" i disse dager er vel ikke ordet "rønne" så galt om det trivelige rommet Monsen selger. I forhold til høyfjellspalass med strøm, vann, badstue, oppvaskmaskin, tv og butler er jo standarden ganske beskjeden på denne "rønna". Det ligger jo uansett bilder i finn-annonsen, og de sier mer enn ett ord :)

Jeg er også av typen som heller vil ha enkel standard uten innlagt strøm, vann og kloakk. Jeg synes det virker som om begrepet "hytte" idag oftest blir brukt om slikt jeg ville kalt luksuriøse eneboliger.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De de har i Trysilfjellet er ikke hytter, det er fritidshus med høy standard. Disse såkalte hyttene har langt høyere standard enn jeg vil ha på vårt hus...

Så da er det vel slik at jeg ønsker meg ei rønne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare påpeke at poenget med denne tråden var ikke å dra frem at Monsen skal selge ei rønne, men egentlig mest for å fortelle at man kan få seg ei billig koie med tomt øst i Trysil, like ved(eller i? ) Fulufjâllet Nasjonalpark. Så om du ønsker deg ei billig hytte har du nå sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker telt, noen vogn, noen hotell, noen telt, noen syden og de fleste blir værende hjemme det meste av tiden.

Men hvor kommer det fram at Monsen, som ulvene tenner bål for å holde unna, har noe med denne hytta å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 150 000 var en stiv pris og du kan få mange telt for den prisen.

Kan få mange telt for den prisen ja;)

Men med tanke på at det er umulig å få tak i eiendom på dette stedet, så er prisen god, man får en fin koie på kjøpet, for den som er på jakt etter ei koie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker telt, noen vogn, noen hotell, noen telt, noen syden og de fleste blir værende hjemme det meste av tiden.

Men hvor kommer det fram at Monsen, som ulvene tenner bål for å holde unna, har noe med denne hytta å gjøre?

To hint: Selger heter "Lars Thorbjørn", og telefonnummeret er registrert på "Monsen Lars AS" på Jaren, ifølge gulesider.no.

No shit, Sherlock!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Er irritert på Monsen jeg. Han skulle på død å liv legge inn høyere bud enn meg på drømmehuset mitt :D Ikke pokkern om jeg byr på rønna hans :) HeHe (Jeg syns heller ikke det er noe rønne, bare sånn ei hytte burde være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De de har i Trysilfjellet er ikke hytter, det er fritidshus med høy standard. Disse såkalte hyttene har langt høyere standard enn jeg vil ha på vårt hus...

Så da er det vel slik at jeg ønsker meg ei rønne da :D

Er så enig med deg, kunne godt tenke meg denne koia eller hytta jeg også - ikke rønne, men stygt og lite smakfult innredet. Bort med strømmen og inn med en vedkomfyr - da blir det HYTTE da :)

Vi kan låne, jeg vil - men gubben ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta er faktisk litt enkel. Skal du ha med kone og unger på flere dager, så hjelper det med noen et par soverom.

Som jaktrønne for far er den fin, lite annet.

Området virker fint.

Her har vi kanskje forskjellige krav, for både mannen og jeg synes denne koia er stor og fin( rundt 15kvm), og hele oppveksten var jeg på hyttetur i ei like lita koia nesten hver helt og hver ferie..Da var vi 2 store, 4 unger og to hunder. Og denne koia er gigastor i forhold til campingvogna vår som er på drøye 3meter..

Og det kommer jo an på hva man bruker hytta til, er man innafor husets 4 vegger dag ut og dag inn blir den fort trang, men er man på tur hele dagene er den mere enn stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett hytta i virkeligheten? Eller baserer vi oss her på annonse og avisomtale?

Syntes den så koselig nok ut jeg, kjekt med strøm om en hundekjører vil oppgradere den til bolig :P

men joiner tanken om møblene, de tror jeg kanskje jeg hadde fjernet. Den som hadde vært rik! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ny info fra selgeren nå :) :)

31. JULI: GJELDENDE BUD ER FREMDELES 150.000, MEN JEG HAR FÅTT BESKJED OM AT DET VIL BLI LAGT INN BUD PÅ 200.000 I MORGEN SØNDAG.

30.JULI: HEI, ALLE INTERESSERTE! JEG HAR VÆRT TIL FJELLS OG VISSTE IKKE OM VG-OPPSLAGET, OG DET HAR FØRT TIL ENORMT MANGE HENVENDELSER SOM JEG IKKE HAR MULIGHET Å BESVARE. DETTE ER MÅTEN JEG GJØR GJØR DETTE PÅ: ER DU INTERESSERT LEGGER DU INN ET BUD PÅ DET DU SYNES KOIA ER VERDT. GJØR DET TIL MAIL [email protected] ALT OVER 150.000 PLUSS OMKOSTNINGER GÅR INN I ET LARSFOND SOM SKAL SPONSE ANDRES EKSPEDISJONER OG VILLMARKSEVENTYR. MIN REVISOR TROR JEG MÅ SKATTE AV DETTE, DERFOR BLIR DET ALTSÅ I REALITETEN IKKE HELE "EKSTRABELØPET" SOM GÅR TIL SPONSING. JEG VELGER HVILKEN ELLER HVILKE EKSPEDISJONER SOM SKAL SPONSES PÅ WWW.KOMPLETTFRITID.NO. PÅ DET SAMME NETTSTEDET VIL DET KOMME MER INFO OM LARSFONDET ETTER HVERT. DET ER KOMMET TO BUD PÅ PRISANTYDNING PER I DAG, DET ENE USETT, OG PER I DAG BLIR DET LODDTREKNING MELLOM DISSE- MEN ALTSÅ INGEN SPONSEMIDLER. KOIA SELGES UANSETT, OG LARSFONDET KOMMER OGSÅ I GANG SEINERE UANSETT. VIL DU SE KOIA KAN DU BARE REISE OPP DIT NÅR SOM HELST. JEG SKAL KOMME MED OPPDATERING PÅ BUDETS STØRRELSE PÅ WWW.KOMPLETTFRITID.NO UNDER FANEN "SPØR LARS". TIL DERE SOM IKKE HAR FÅTT SVAR, JEG BER OM FORSTÅELSE FOR DETTE. TAKK FOR INTERESSEN! VILLMARKSHILSEN LARS MONSEN

caps på ja - for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg liker med Lars Monsen så er det at han ihvertfall ikke pynter på ting ! :)

Dette må jo være bortimot den smarteste markedsføringen av et hyttesalg jeg har sett.. Er det en ting Monsen vet er det jo å tjene penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.