Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt i Sulis


olejorgen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt turen fra Balvatnet til Saltdal og vet hvordan denne turen er? Tidsbruk dersom man skal jakte? Jeg er lite kjent i området, men ser for meg at en kan kjøre til Balvatnet og legge turen mot Rosna og videre i retning mot Rognan. På norgeibilder ser det ut som pent jaktterreng, og dermed er vel trykket deretter også?

Har jaktet andre veien fra Balvatnet tidligere, men dette var bare en dagstur med heller magert utbytte.

Er det noen hytter som tilhører foreningen eller bot som ligger i "løypa" balvannet - saltdalen?

Ikke lenge til jaktstarten nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er statsskog i Sulis. En ting du må være obs på, er et jaktforbudsområde pga avsatt reinområde. Dette skal framgå på kart som du kan se på inatur.no Mener å huske at dette området ligger på venstre siden av veien like før du kommer til balvannet.

Har gått litt fra jacobsbakken og mot Niennavannet. Kun jaktet siste 3 år, og i den senere tid har rypa glimtet med sitt fravær uansett. Men støkka rype utenom jaktsesongen både her og der.

Ser på kart at det ligger en hytte ved fuglvatn. Ubetjent jakt/fiske hytte. Ellers har DNT sti fra Balvannet mot Storeng/skogly. Balvasshytta, DNT hytte som ligger i sørenden av balvannet. Kartet jeg har er Sulitjelma - Saltfjellet turkart gitt ut 2007. Det skal du få kjøpt på ark enten i glasshuset eller på torget.

Du kan også jakte statsskog mot Heggmoen.

Noen som har trosset mygga og vært i sulis i sommer? Noe tegn til smågnagerår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.