Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass for Juvass-Galdhøpiggen


snooze

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha med jentene mine på norges tak om 3 uker og lurer på hvor det passer å telte/campe?

Ser på bilder at området rundt Juvasshytta er steinete og lite egnet som teltplass.

Tror kanskje jeg heller mot å telte i Lom eller nede i dalen.

Noen som har tips? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overnatt der lørdag til søndag forrige helg. vi fant en liten "gress" plass innimellom steinen med noen kuler på. beste vi fant i nærheten av vei og hytta.

Den er omtrent på linje med der elva starter fra juvannet når du kjører inn til hytta. ( finnes sikkert bedre)

kan ikke si at det er suverent å telte der for å si det sånn, men holdt for en natt.

Telte nærmere bebyggelsen vil kanskje være lurt hvis du skal ha flat liggeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere kjører bil spiller det kanskje ikke så mye rolle om dere må ligge lenger nede mot dalen.

Er dere til fots er det jo greit å starte litt høgere opp om morran, som Morten sier er det greie teltplasser langs bilveien ved ca 1450m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 14-1500 moh eller deromkring hvor veien gjør en brå sving og passerer over en kul (før en liten nedoverbakke før man igjen tar fatt på siste stigninga) er det brukbart å telte på venstre side av veien.

Vi valgte denne og det anbefales. Ligger dog litt høyere. ca 1550 moh ifølge kartet.

Vi lå i lavvo og det var greit i helga. Men det er jo et værutsatt område, så det ville jeg ikke anbefalt i dårlig vær.

På tur ned, observerte vi mange lavvoer på en gress-slette litt bortenfor Raubergstulen. Man tar av rett før det lille tjernet på tur opp og følger en grusvei noen hundre meter og får da gress-sletten på høyre side. Usikker på om det er privat, eller organisert overnattingsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.