Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling fra suleskarveien


gjerv

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å sette ut kanoene ved Ivlungsvannene ved Suleskarveien og padle sørover. Er det mulig å padle sørover til Sandvatnet på 880 moh og så mot Gaukhei. Hadde håpet å slippe bæringen ned til Øuvsby. Alternativet er å starte ved Håhellervatnet og så til Sandvatnet. Erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg padlet noen turer i dette området i fjor sommer. Det er fullt mulig å ta seg til gaukhei med kano, om man bare er innstilt på å bære noen småturer.

Jeg vil andbefale å ta bæreetappen mellom parkeringsplassen og øyuvsbu. Hvis du velger å gå den andre veien, får du kanskje litt mindre kupert trerreng å bære i, men du får til gjengjeld 3 bæreetapper hvorav en er like lang som den fra parkeringen til øyuvsbu, dog med mindre høydemeter. Når du skal bære mellom Svartløken og Sandvatnet, synes jeg du skal følge turiststien og hoppe av denne når du ser innoset til Sandvannet. Ikke fall for fristelsen å dra kanoen ned til det stykket med elv og småvann som ligger mellom disse to vannene.

Ellers: Det går faktisk an å padle helt til Ljosland om man setter av et par dager. Jeg har så langt ikke snakket med noen som har gjort det, men etter hva jeg kan se på kartet, så er det fullt mulig med noen små bæringer. Eneste problemet er logistikken. Bilen blir stående igjen på Suleskarveien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers: Det går faktisk an å padle helt til Ljosland om man setter av et par dager. Jeg har så langt ikke snakket med noen som har gjort det, men etter hva jeg kan se på kartet, så er det fullt mulig med noen små bæringer. Eneste problemet er logistikken. Bilen blir stående igjen på Suleskarveien...

jeg har gjort dette og det går fint. Tar litt tid, og er ganske knotete men i det store og hele helt uproplematisk. Regner du 2 dager fra gaukhei så går det iallefall veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også padlet strekningen Suleskardsvegen-Ljosland. Vi startet derimot fra Håhellervatn. Da blir det litt mer bæring motstrøms mot sandvatn. Fin tur med akkurat passe bæringer; men 1.bæring fra Gaukhei mot Ljosland er ganske krevende, men det går bra.

Du kan jo f.eks lese her for inspirasjon

http://naturgleder.blogspot.com/2009/07/blog-post.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.