Gå til innhold
  • Bli medlem

femunden


stine45

Anbefalte innlegg

Annonse

Røvollen - Svukuriset er 6 DNT-timer. Hvis du bærer på telt og har litt tung sekk, bruker du sannnsynligvis en hel dag på det.

Du har muligheten til å forkorte turen og ta båten tilbake fra Haugen gård, hvis det blir knapt med tid.

Jeg kan ikke noe om stien mot Mygga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsplanen på denne turen virker litt ambisiøs på meg. Det er slett ikke umulig at det lar seg gjennomføre, men da tror jeg det skal gåes hardt. Bare for å korrigere litt, så går ikke båten til Langen. Den går til Synnervika. Fra Synnervika er det om lag 3-4 km å gå på grusvei.

Har ikke gått nevnte rute selv, men om dette var en tur jeg skulle gå bare for å gå (uten fiske og rekreasjon på veien) ville jeg lagt inn en dag til i tidsplanen. Det er mye stenrammel og morenerygg opp og ned i Femundsmarka som gjør ruta litt lengre og tyngre å gå enn hva man kan få inntrykk av på et kart.

God tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fra Langen Gård til Nedre Muggsjø er det ca. 17-18km. Det er meget god sti til Nordvika og bra sti videre også. Ta stien som følger sørsiden av Mugga, den som passerer Langmyrbua. Med full oppakning går nok hele dagen med, iallefall om du starter i Synnervika.

Veien videre kjenner jeg ikke til, men distansen fra Nedre Muggsjø til Svukuriset ser ut til å være minst 20 km. En lang tur, men sikkert kurrant hvis man er i god form :)

Tror jeg ville hatt tre dager på forflytningen. To blir nok litt stress, iallefall med fisking, og man skal jo ikke stresse i Femundsmarka! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tilbakemeldinger!

Jeg ser det har sneket seg inn en trykkleif, det er fire dager det er snakk om. Det vil si å ta båten til synnervika å gå derifra. Den ser vist ut til å være fremme på ettermiddagen, så da får vi gå noen timer før vi slår leir.

Er det f. eks. buss som korresponderer med fæmunden i synnervika, slik at man kan unngå "vei-etappen" opp til Langen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det f. eks. buss som korresponderer med fæmunden i synnervika, slik at man kan unngå "vei-etappen" opp til Langen?

Det går sti fra Synnervika over til Nordvika (rett vis a vis gården)

Derfra går det sti til Lorthølet.

Tror faktisk det er kortere å gå her enn å gå over Femundsåsen fra Langen.

Jeg vil anbefale denne hvis du ikke absolutt må innom Langen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nettopp denne turen for en uke siden. Vi gikk ikke fra Langen, men fra Feragsdammen. Utgjør veldig liten forskjell. Tok oss 3 dager å komme ned til Revilingen. Da gikk vi snitt nesten 2 mil hver dag, noe som tok oss ca 6 timer. Vi overnattet i telt og når vi veide sekkene våre før avgang veide de ca 22 kg, vi var to stykk på tur.

Ruta vår:

Feragsdammen - Nedre Muggsjøen

Nedre Muggsjøen - Røvollen (overnattet en liten km ovenfor)

Røvollen - Svukuriset - Revlingen

Veldig fin og overkommelig tur. Var litt sliten på kvelden, men fikk tid til litt fisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.