Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittsluk


brura

Anbefalte innlegg

Sitter og lengter etter å svinge fiskestanga og lurer på hvilken sluk medlemmene her på forumet har hatt størst suksess med. Selv holder jeg en knapp på 12 g skarpsild av merket Remen. Spesielt den med blå rygg og gulbrun buk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sølvkroken Lillauren, i alle farger - varierer etter lysforhold og sikt. 7-12gr.

Lurer på hvilke råd og tips til fargevalg som gjelder for ulike lys/værforhold. Har ikke lyktes med å finne noe på nettet om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abu garcia reflex

kropp: oransje med hvite prikker

Skjei: mørk grønnfarge med noe svart på seg, sølv på undersiden

Dro opp 3 fine steike fisk på en og samme kveld med denne, selv om jeg prøvde mange forskjellige sluker og spinnere var det denne jeg fikk fisk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brura, min tommelfingerregel er med følgende basisfarger;

sølv - dagen lang fra da sola begynner å ta

gull - dag (delvis skyet) og kveld mot skumringa

kobber - dag (overskyet) og til rett etter skumringa

svart - natt (fisken ser silhuetten mot himmelen) og hvis det er veldig mørke skyer på dagen

Dekoren er mer etter eget ønske, men jeg opplever at røde prikker er hakket bedre enn røde striper (tenk Sølvkroken spesial serien). Lillauren har også en "røver" som er svart/grønn og sølv bak, med litt glitter på den mørke sida. Funker bra i fjellet "når som helst" på dagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte ikke til hva slags fiske.. Jeg har ikke den samme favorittsluken til torsken eller laksen som til ørreten..

Tenker du ørret på fjellet ville jeg velge en Vibrax spinner i kobber med sølvblad og neonrøde prikker på bladet. Bling bling, og veldig effektiv! Både i elv og på vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet 100% sikkert hva fisken biter BEST på.

Når det gjelder agn har hver og en sine favorittfarger. Noen bygger på erfaringer, andre på intuisjon eller sterk tro. Det finnes i hvert fall en sikker metode når det gjelder valg av farge.

Regelen "Klart vær" -lyse agn, overskyet vær-mørke agn, er en grunnregel som man ofte kan stole på.

1. Sølv: En farge for klart vær og klart vann

2. Gull: Som sølv, men med litt mørkere vann og for overskyet vær

3. Blå/sølv, grønn/sølv: fungerer som regel best i klare og dype vann når været er klart.

4. Rød/kobber: et riktig valg for grumsete og mørke vann og når det er overskyet,funker også som en god irritasjons farge.

5. "Fire Tiger": Sterke røde, gule og grønne farger eller fluoriserende farger. Bra når fisken beveger seg lite f.eks. i kaldt vann tidlig på våren (funker meget bra)

6. Sort: For sen kveld eller nattfiske.

Du finner dette og mye andre tips på min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.