Gå til innhold
  • Bli medlem

feste teltstang


taggen

Anbefalte innlegg

Hei, søker hjelp på forumet her:)

Vi har kjøpt ett tunelltelt som vi skal prøve i ferien. Ingen av oss har noe erfaring med telt fra før.

Jeg ser at det er festet doble ringer med en pinne på der hvor stengene skal festes i teltet ned ved bakken.

Hvordan skal dette brukes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beskrivelsen din er litt uklar, men jeg kan forsøke et "skudd i blinne".

Noen telt, f.eks. fjellreven scout har en strammeanordning nederst der stengene festes. Dette er for å kunne stramme opp duken etter at stanga er satt på plass. Noen telt har også strammemulighet på den løkka der hvor pluggene skal festes. Ellers er det også noen telt som har en flat stropp med et, to eller tre hull ved enden av stanga. Disse hullene er til enden på stanga og er der for at du skal kunne velge hvor stram duken skal være over stanga.

Du beskriver to ringer. Hvis disse henger i en liten løkke så kan det høres ut som om de skal brukes som en "beltespenne", men da må det også være en stropp som skal tres gjennom ringene. To ringer i kombinasjon med en pinne klarer jeg ikke helt å se for meg, men hvis du har et bilde eller en litt mer spesifik beskrivelse så skal vi nok klare å finne ut av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.