Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur på fjellet, men hvor?


Travel

Anbefalte innlegg

Hei!

Oslo-gutt uten erfaring her. Tenkte ta meg en uke på fjellet i august for å fiske litt. Er avhengig av å ta buss/tog fra Oslo til utgangspunkt. Planen var østdelen av Hardangervidda, men etter å ha undersøkt litt og ringt litt rundt, virker det jo nesten umulig å finne et område der man bare kan kjøpe et fiskekort, og så gå innover og fiske. Mye private vann, og leser jo at de private eierne truer med både bank og gevær, og det er jeg ikke hypp på.

Vil fiske lovlig, altså betale for meg, og om det koster 200, 500, eller 2000 er ikke så farlig. Det viktigste er at jeg kan ta buss/tog fra Oslo til et utgangspunkt med kort vei inn på fjellet/vidda, kjøpe fiskekort, og så vandre litt uten å bekymre meg for at jeg MÅ gå til det eller det vannet.

Noen som har noen tips? Må ikke være Hardangervidda...

Mvh,

Travel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Kalhovde/Mår?(Hardangervidda øst) Du går inn til Reksjå på ca 1-1.5 time. ett fiskekort som gjelder "overalt" 100 kr døgnet. Og mulighet for fin fisk. :shock: Trur det går minibuss opp dit fra Rjukan. Sjekk ut Rjukan turistkontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.