Jump to content

Dagens bilde, med muligheter for bildekritikk/tips

aleks

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Annonse
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Dagens bilde.

Har hatt foto/pc/havari og har bygget ny. I samme forbindelse har jeg oppgradert noe foto-software og brukt AI-basert assistanse til å sorter bildearkivet på nytt. Samtidig har jeg hentet opp alle mulige slags backuper og fått ryddet i fotoarkivet. Da dukker det opp noen gamle kjenninger. 

Her representert ved den første skikkelige fjellturen i FInnmark der håpet var å få nordlys på nattehimmelen tidlig i sesongen (tidlig i september). Det klaffet. Selv om den automatiske eksportsignaturen sier noe annet så er bildet fra 2011. Teltet er et Helsport Rondane 4p fra ca 1995 som fortsatt er i bruk på enkelte turer den dag i dag. F.eks på denne turen: 

EmilFiske-6211.thumb.jpg.ff0332d6b00855b436840542a22b59e2.jpg

• Like 4

• 3 weeks later...

I det siste har det blitt flerer turer i de nordligste furuskogene i landet og med det ogsp litt forsøk på å fotografere noen av skapningene som finnes der. Fikk endelig lavskrike til å dukke opp mens jeg hadde kameraet klart etter at dette har vært en av mine favoritter under mange turer oppover Stabbursdalen blant annet. Lager frantastisk lite lyd til å være så stor fugl, Både når den kommer lydløst flygende mellom trærne og når de "prater sammen".

Lavskrike (Perisoreus infaustus)

• Like 7