Gå til innhold
  • Bli medlem

"Svipptur" i Femundsmarka


Smitt&smule

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg og en kollega har tenkt oss på helgetur i august. Fortrinnsvis midt norge da vi bor i Tr.heim samt har lite tid til rådighet (fre-søn). Blir å dra etter jobb fredag ettermiddag. Kunne tenkt oss Femundsmarka, men er totalt ukjent der. Noen som har forslag til rute? Har tenkt å ta med telt, men hytte til hytte kan også gå an dersom dette er en mulighet. Jeg har noe turerfaring, kollegaen har lite. Har ellers hørt at Femundsmarka er et "mygghøl", men dette har kanskje roet seg litt i august (håper det..)?

Takknemlig for alle forslag!

Hilsen,

Smitt&smule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør til Synnervika og ta båten: http://www.femund.no/rutwtider.htm

Røa er en god stopp. Da er du like ved den største elva med mange mulige campingplasser. Det er også DNT-hytte og noen åpne køyer i området. Det er en god T-sti fra båten langs nordsiden av elva. Du kan også bevege deg fra Røa tilbake retning Langen/Synnervika, kanskje litt utenom stier (jeg har bare gjort det på vinteren, så jeg er ikke helt sikker på sommerstiene). Underveis i det området er det flere småvann. Morsomt å gå tilbake langs tømmerrennene nord for nordvika.

Akkurat langs Røa kan det være mye folk. Fra midten av august blir det betydelig færre mygg. Ta allikevel med myggmiddel og nett for sikkerhets skyld.

Du kan også prøve andre siden av vannet: Flensjøen og det området. Der er det færre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.