Gå til innhold
  • Bli medlem

Underholdning i teltet


Nessa009

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvis du kjøper regnklær så kan du være ute på regnværsdager. :wink:

Det beste midlet mot kjedsomhet, ja :). Utrolig deilig å komme inn i teltet igjen etter noen timer utendørs, stelle i stand middag, etterfulgt av kaffe og evt. andre godsaker :wink:.

Ellers er nitidige kartstudier ikke å forakte. Særlig hvis du er av den typen som evner å omsette teori til praksis. Da blir kartstudiene mer enn en virkelighetsflukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke med radio. Men en liten enkel mp3 spiller av og til. Den er det FM radio på i tillegg.

Ellers har jeg en "liten" Tivoli radio, God lyd til sosialt lag ute i villmarka (HUFF HUFF HUFF BRÅK og HUFF) den kan man koble mp3 spiller til også.

Men mellombølge og/eller langbølge er vel fortsatt i bruk til en viss grad. Kan jo sende rundt halve verden med dette så vil tro det funker på fjellet også. Husk at når setter radioen på am så er det ikke den utvendige anntennen som gjelder. Det ligger en inne i radioen og den er retningssensetiv. Så prøv å sett radioen i forskjellige retninger.

hva med denne med lykt som ikke går tom for strøm? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150720675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio er gøy! Jeg hadde med en radio med FM og AM til Elbrus nå for ett par uker siden - det var absolutt kronen på verket å ligge og høre på russisk lokalradio med arabisk musikk i teltet etter middag, forsterket opplevelsen av å være i en annen del av verden.. fikk tilogmed inn noe greier fra tyrkia over FMbåndet!

Dette var en såkalt verdensradio (fra Clas Ohlson, typ 200-300 kr, veier ingenting og er relativt liten), med FM, AM og kortbølgebånd.. har aldri blitt klok på noe annet enn FM, men fikk faktisk inn noe rusk på de andre bånda også.. :)

(Radioen fikk navnet Hassan etter all arabermusikken, og skal bli fast teltpartner både her hjemme og ute!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med AM radio kan man peile inn radiofyr også. Hm, kanskje ikke like aktuelt på fjellet som på sjøen, men moro læll.

For selskap i teltet på soloturer kan de av oss uten hund for eksempel ha med en volleyball å prate med :roll:

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tiden som værfast til å lære å spille munnspill.

Det prøvde jeg også en periode, men det var sørgelige greier. Lærepengen må være å kjøpe munnspill i C-dur neste gang, så går det an å forsøke å spille på gehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.