Gå til innhold
  • Bli medlem

Dødsulykke i Jotunheimen


SturlaS

Anbefalte innlegg

Annonse

Tragisk ja! Tror nok den store trafikken over Bukkelægret er grunnen til at sannsynligheten for ulykker er større der enn andre steder. I forhold til Besseggen går det bratteste partiet i en skråning der du har vanskelig for å stoppe deg om du faller og kommer på rull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukkelegeret var dritskummelt å passere, synes jeg, sterkt skrånende og grasbevokst, ikke mye å holde seg fast i der om man skulle være så uheldig å falle. Litt luftig over Besseggen også, men mye mer stein, lettere å holde seg fast.

Bare ta et søk på Bilder i Google så ser dere forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk tilfelle, men jeg synes nesten det er ufattelig at det går an å omkomme i Bukkelægret. På første bildet går stien opp det grønne draget til venstre i bildet. Litt over midten av bildet skjærer stien ut til høyre ovenfor svaene. Det andre bildet viser det som kanskje er den "vanskeligste" passasjen.

post-66-13347470333_thumb.jpg

post-66-13347470334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne litt sånn at man ikke skjønner at ulykkene kan skje før de skjer. Egentlig er det jo utrolig at ikke flere ulykker skjer så mange uerfarne turister som vandrer i disse områdene hvert år.

Men det er vel kanskje sånn at de erfarne slapper litt mer av, tar litt andre sjangser og plutselig er de uheldige?

Jeg kjente han som falt ned og døde denne gangen. En erfaren, fjellvant og stødig person. For meg er det egentlig rart at noe slikt kunne skje med han, eneste logiske forklaring er ren uflaks. Men er man i fjellet kan ett uoppmerksomt øyeblikk og en stein på feil sted være nok til at ulykken er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel ikke mer til at man trår skeivt, sklir eller får overbalanse og faller bakover, før man har en alvorlig ulykke. Det kan skje den beste og i grunn hvor som helst. Ikke bare på fjellet...

Fjellet gir vel kanskje bare bedre forhold for alvorlige utfall av uhell? Om man ser bort fra havet og båtliv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.