Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva bør være på et multiverktøy(ala Leatherman)


eathprod

Anbefalte innlegg

Annonse

Skrutrekkere er viktig,jeg bruker min letherman til det meste og tang,fil, kniv og skrutrekkere er mye brukt Jeg savner saks på min,jeg har Super tool som ikke produseres lengre og har brukt den hardt i snart 11 år.Både i jobb og fritid.Utrolig kvalitet..Hadde en mindre wave også men den holdt ikke 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell gjerne hva dere bruker de forskjellige til.

Har tenkt litt på "Buck 732 X-Tract Fin" som veier bare 170 gram, men usikker på kvaliteten på tangen, og lurer på om ikke jeg kan få bruk for flere ting på multiverktøyet i fremtiden.

682706.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri med meg slikt på tur!

Som kniv er ein god tollekniv mykje betre. Vinterstid har eg med meg ein kubbebitsholder med bits som passer til skruvane i skibindingen, skrujernet i Letherman passar ikkje. Skulle eg finne på å ha med meg ei nebbtang, har eg mykje betre tang enn den som er i Letherman. Til primusen fulgte det med verktøy som fungerer til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterstid har eg med meg ein kubbebitsholder med bits som passer til skruvane i skibindingen, skrujernet i Letherman passar ikkje. Skulle eg finne på å ha med meg ei nebbtang, har eg mykje betre tang enn den som er i Letherman.

Finnes utvidet bitset til Leatherman, kan tenkes en av dem ville passet?

Jeg tenker at litt av fordelen med leatherman ikke er at man har med mye man vet man trenger på den, men at man har med verktøy man kanskje ikke hadde forutsett ett behov for, som fort kan være greit å ha likevel.

Noe revnet, man prøver å sy, og nåla blir sittende godt fast i tykt stoff. Hva gjør man? Flipp ut nebbtanga, og dra nålen lettere gjennom. Kanskje ikke noe man hadde tenkt på på forhånd, men veldig greit akkurat der og da.

På den annen side, etterhvert kjenner man kanskje både utstyret sitt, og reperasjon av det, godt nok til å ha bedre oversikt over hva som kan trengs enn hva jeg har? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.