Gå til innhold
  • Bli medlem

Solnedgang på Vestlandet


Rune

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var litt i tvil selv .....

Når jeg ser nærmere etter på bildet, kan jeg tildels være enig med deg. Vest blir litt feil, men rett Nord blir også litt feil, så jeg kan strekke meg til 320 grader!

________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein:

Du tar feil!

På det aktuelle bilde, står Solen i Nord-Vest, og ikke Nord :D

_________________

Rune.

Vil man ha dette nøyaktig så står sola på Vestlandet i 328 grader kl. 23.20 (sommertid) den 30. juni 2004. Dette gjelder breddegrad 62 og lengdegrad 6, men avvikene er små for andre posisjoner og datoer i juni. Da nordvest er 315 grader og nord-nordvest er 337.5 grader, er sola nærmere den siste retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkte jeg skulle bidra med et solnedgangs-bilde fra Vestlandet jeg også.

Bildet er tatt fra kommunetoppen til Ålesund 15. oktober ca kl 18:40, så da kan vel noen rekne ut retningen i grader.. :(

post--1-133474388133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarlE:

Finere motiv enn mitt, (neppe) ..... hehe

Joa, slett ikke verst! :)

Retningen:

Tja ..... for meg ser det mere vestlig ut, enn mitt! Jeg vil tippe et sted mellom 270 - 300 grader ..... (uten at dette er nøyaktig utregnet).

__________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 cm til høyre for sola ser jeg ikke noe :)

Men retningen er omtrent til Runde fyr, kanskje det kan være det jeg ikke ser...

Ellers visste du kanskje, Karl E, at høyeste punkt på Vasstrandegga hører til Skodje kommune :) Så hva som er høyeste punkt i Ålesund kommune vet jeg ikke, 548 toppen eller et punkt på vei mot 561 toppen...... :?

Selv har jeg ikke brydd meg om det. For mitt vedkommende holder det at Meraftafjellet er høyeste på Emblemsfjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 cm til høyre for sola ser jeg ikke noe :)

Men retningen er omtrent til Runde fyr, kanskje det kan være det jeg ikke ser...

Her er det jo snakk om to bilder Svein. Det første er teke frå Brøknipa på Osterøy, i Hordaland, og kan teoretisk ha fått med flammen frå Mongstad. Det andre frå Ålesund har neppe ei slik rekkevidde. Ellers er det vel slik som desse bilda viser vestlandet tek seg ut ein fin sommardag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ellers visste du kanskje, Karl E, at høyeste punkt på Vasstrandegga hører til Skodje kommune :D:)

Har faktisk ikke tenkt på det selv om jeg har krysset steingarden en del ganger på vei opp til toppen. Har vel innbilt meg at grensen gikk over topp punktet...

Så hva som er høyeste punkt i Ålesund kommune vet jeg ikke, 548 toppen eller et punkt på vei mot 561 toppen...... :?

Hadde jo vært en liten nedtur at kommunetoppen var en steingard langs en skråning... En ny måleekspedisjon Svein ;-)

Kanskje de som samler kommunetopper må ta seg en ny tur.....

Uansett, turen opp er flott som kveldstur eller som søndagstur med barna!

Ellers er det vel slik som desse bilda viser vestlandet tek seg ut ein fin sommardag....

15. oktober er vel å dra sommeren litt langt, selv her på solkysten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.