Gå til innhold
  • Bli medlem

Gol - Haukelid


Nessa009

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager må man regne med å bruke fra Gol til Haukeligrend? Skal gå med relativt tung sekk, sove i telt, sammen med en som aldri har vært på langtur før. I luftlinje er det vell omtrent 11 mil. Skal ha ganske god tid til å fiske, og vil ikke legge opp til lengre dager enn 6 timer med gåing maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har dere tenkt å gå?

To eksempler:


  1. Gol-Vasstulan-Mårbu-Mogen-Songadammen-Haukeligrend
    Gol Halne (Rv7)-Tinnhølen-Blyvarden-Songavatnet-Haukeligrend

Dette for å illustrere spennet i valgmuligheter. Jeg hadde neppe valgt noen av disse.

Beregn god tid. I normalt lende er ikke 15km en urealistisk dagsmarsj, men skal det fiskes går fida raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gått i området mellom Gol og Tunhovd, men det ser ikke ut som det skulle være særlig vanskelig å finne en brukbar rute her. Uten å gå i detaljer ville jeg gått Gol-Tunhovd-Dagali-og i retning mo Lågaros. Herfra mot Kvennedalen og satset på å krysse Kvenna ved Hansbu. Dersom du skal ut på tur snart er det vel 99% sannsynlighet for at det er mulig å organisere båtkryssing her. Videre mot Songa og Haukeligrend.

Jeg må slutte her og starte pakkingen for min neste fjelltur.

h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.