Gå til innhold
  • Bli medlem

Buffalo systems/Pertex


bertil

Anbefalte innlegg

Hei, eg er på utkikk etter nye vinterklede då den gamle triplepoint-jakka har avgått ved døden..

Kom over 1-lags bekledning frå buffalosystems, skotsk konsept, verkar genialt, men er det nokon som har prøvd det og kan bekrefte at det er like utruleg som det høyrest ut??

http://www.buffalosystems.co.uk

http://www.needlesports.com/acatalog/Mail_Order_Buffalo_41.html

http://www.mardale.com

mvh

bertil nistad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

Hur gick det sedan, provade du Buffalo-konceptet? I så fall, hur tycker du det fungerade?

Jag är intresserad av det, tycker det verkar lovande. Britten Ben Saunders använder liknande, tillverkade av Brenig, se bensaunders.com/kit. Han verkar lyrisk.

För egen del funderar jag på om det under normala omständigheter är för varmt med de tjocka Buffalo-kläderna. Dessutom vet jag inte hur jag ska göra på kvällarna; för att fungera bäst ska Buffalo-plaggen bäras närmast huden. Då blir det kalla ombyten i tältet på kvällarna, när Buffalokläderna ska bytas till ett underställ att sova i i sovsäcken. Slutligen är det ju problemet med odören: Buffalo-kläderna är i 100% syntet, och med ullunderställ under blir det alldeles säkert för varmt för mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjøpte en pile(tykk fleece)/pertex anorakk fra mardale for en stund siden.

Genialt konsept, har gått med det mye (ok mest i byen, men alikevel) og det fungerer veldig bra. Man må bare huske å bruke ventilasjonemulighetene og ha en i riktig størrelse, dvs at fleecen skal rett mot huden eller bare en tynn t-shorte el.l. under.

Jeg svetter mye, men i denne, selv om den er i tykk fleece, så klarer jeg å regulere. Til sammenligning: var ute å og gikk en tur i forsvarets "membran" uniform en sommermorgen. Når jeg senket armene så RANT det svette ut av ermet på jakken..

Pile/pertex kan så absolutt anbefales som et tur-alternativ. Bare pass på gloen fra sneipen, det kan smelte rimelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare som en liten anekdote.

Pile/pertex kom for en god stund siden og er forløperen til dagens superhippe softe-shell system. Skal jo helst være inn mot huden det og, men pertex er mer vanntett. Men ikke mindre pustende, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt en Montane Extreme smock og salopette i litt over et år. Fungerer veldig bra. Komfortabelt. Kan bli litt vel svettig når det er over 5 plussgrader men når tempen ligger rundt null grader og det sludder/regner er det perfekt. Stopper man helt opp er det greit å ta på en primaloftjakke eller dunjakke ved minusgrader. På fjelltur med overnatting i telt/snøhule er det bare å sove i klærne. Kan da velge en tynnere sovepose og sparer vekt.

Lukt? jo det blir en interessant aroma etter noen dagers bruk.....

Har brukt mitt sett ned til -25 grader. Kan anbefalles på det varmeste.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.