Gå til innhold
  • Bli medlem

Overnattingstur på Skrim


snilen

Anbefalte innlegg

Det høres kanskje mest ut som en hyttetur med barnas turlag, men konseptet var litt annerledes. Det var behov for å komme litt ut i naturen, været var strålende vakkert, så jeg pakket sekken i en fei og stakk til Skrim. Turen gikk til toppen med navnet Skrim, det nest høyeste fjellet i Skrimfjella, og ikke akkurat det mest besøkte. Turen gikk i bratt skogsterreng opp fra Grønlisetra til den snaue toppen med flott utsikt.

 

Jeg rullet ut soveposen på en måsadott rett under toppknausen og bivånet solnedgangen derfra. Luften var klar og fin og Gaustatoppen kunne jeg nærmest strekke ut armen og klappe, i alle fall virket det sånn. Etter en vakker solnedgang ble himmelen nærmest lilla en times tid etter solnedgang. Soloppgangen fikk jeg ikke med meg, litt skal man jo sove også. Bildene sier resten.

post-480-133474701777_thumb.jpg

post-480-133474701786_thumb.jpg

post-480-133474701794_thumb.jpg

post-480-1334747018_thumb.jpg

post-480-133474701806_thumb.jpg

post-480-133474701813_thumb.jpg

post-480-13347470182_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelige bilder! Trenger ikke å mase mer om toppovernatting jeg nå.

Så Skrimtoppen er betydelig mindre populær enn Styggemann altså? Håpa på tur dit i hele høst, men det stemte aldri med været.

Sett fra Styggemann ser det ut som det er et fantastisk og spennende område rundt Skrimtoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggemann er noen meter høyere, men har et flatere område rundt selve toppenknausen som tar litt av utsikten. Skrim er derimot temmelig rett ned på 3 kanter, det er er bare stien opp fra nord som er en saklig adkomst. På de andre kantene er det både bratt og kronglete. Stien opp rota jeg litt med å finne, hadde bare et gammalt kart der terrenget ikke stemte. Stien er egentlig lett å finne, det står et skilt på Grønlisetra og det er blåmerket til topps. Det så ut som noen nylig hadde vært gått en tur med sag og ryddet langs stien da jeg var der forrige helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen flotte bilder .Dette er jo mitt nærområde så egentlig burde jeg jo ha vært der,men det har jeg ikke.Etter å ha sett disse bildene blir det tur i nærmeste framtid,det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.