Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellpulken Trekksele standard vs. Jægerens trekkbelte


Sverre78

Anbefalte innlegg

Må raskt ha tak i et trekkbelte. Er visst vanskelig å få tak i brukt, så da blir det nytt. Med litt for mye penger brukt allerede, fant jeg ut at jeg kunne spare minst 300-, på å kjøpe et vanlig trekkbelte framfor selen til Fjellpulken.

Noen som har peil?

Med et vanlig belte, tenker jeg de en bruker til snørekjøring eller joggeturer nå en vil ha hendene fri, men bikkja i bånd. F. eks Kennel eller Jægerens. Må sy på ringer på sidene for å ha festepunkter til kjerre som skal trekkes.

Noen grunn til at jeg ikke bør finne det på, og heller legge på ekstra for en fjellpulkensele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå det kommer jo an på om du ønsker å legge ned litt arbeid i selen selv for å spare penger eller ikke. Fjellpulken sin har ringer ferdig festet og skulderseler som kan justeres. Det siste er ingen nødvendighet, men kan hindre beltet i å gli ned. Uten slike må det strammes litt mer rundt midjen. Det blir smak og behag. Lettvint, bra og dyrt kontra penger spart og gleden av å ha laget en god løsning selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvgammel tråd men...

Jeg lagde mitt eget.

Hadde et bredt lærbelte liggende, brukte liggeunderlagbiter som polstring. De festet jeg med ducttape.

Lagde hemper av flaggline. Skal vel utbedre til å bruke kraftige nøkkelringer før neste sesong. Hadde ikke seler,og det syntes jeg var helt problemløst.

Jeg gikk fra Finse til Mogen og spora ivertfall havle veien i vinter, med tung pulk, og

likte mitt eget drag bedre enn de jeg har prøvd fra før.

Et sånt bredt belte jeg brukte får du i litt oppe å stå verktøybutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å bruke noe annet enn Fjellpulkens standard selebelte. Det er ikke særlig sterkt, nylonfestene til D-ringene i stål blir raskt slitt og kan ryke ved en sjokkbelastning/fall. Dette skjedde på et eldre belte. Mitt nye ser ganske slitt ut allerede etter en ukes bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.