Gå til innhold
  • Bli medlem

5000 rasende raske høydemetere og 1000 normale


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

5000 meter opp på 9 minutter.
Fritt fall i 50 sekunder.
Gliding i 4 minutter.
Først nå etter å ha sett fjell og bakker komme imot i 200 km/time kan jeg vel kalle meg en ekte FRILUFTSMANN...
.


.
Deretter gikk turen opp den vakre Raundalen til parkeringsplassen på Voll.
1000 høydemeteren opp på Olsskavlen, høyeste topp i både Voss og Granvin kommune med sine 1576 meter.
To timer opp, de siste 2 km på snø, trugene kom godt med.
Så en time på toppen for å samle dagens inntrykk.
En time og tjue ned. Fantastisk vær. ;-)

post-728-133474700965_thumb.jpg

post-728-133474701015_thumb.jpg

post-728-133474701047_thumb.jpg

post-728-133474701063_thumb.jpg

post-728-133474701081_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo heller se på det slik at 140 visninger på kort tid er bra :)

500fjell sin tur rundt Tverråbrean 13.mai har 3 ganger så mange visninger og ingen kommentarer. Sikkert ingen interesse der heller...

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=21034

En trenger ikke å kommentere for å vise interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint ut der oppe Dag (både i lufta og på toppene)! Ser skikkelig moro ut å hoppe i fallskjerm. :!:

Kom trugene til nytte eller hadde det gått greit uten? Var på kommuneraid i Telemark forrige helg (rapport kommer, kommentér om du ønsker det) i samme høyde, og der var det nok mindre snø enn på Olsskavlen.

God sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer noensinne til å klare å dra meg med på noe sånt :):)

Jeg prøver heller Stetind i Nordland, det kan umulig være like nifst.

Tøft gjort Dag :!:

Og Raundalsryggen frister i framtida. Masse flotte utsikter og herlig ensomhet vil jeg anta.

Skikkelig knalldag å være i fjellet på det der. Juni skuffer aldri, ingen kan da være i tvil om at juni er den beste sommermåneden :!: Gruer meg til juli på mange måter, blir fort samme smørja igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kommunetoppen i Voss og Granvin...

Jeg ser på kartet at kommunegrensa går ca. 50 meter nord for selve toppen. Det vil si at Olsskavlen (høyeste punkt) strengt tatt bare er kommunetopp i Granvin, mens den i Voss ligger et eller annet sted langs kommunegrensa noen meter lenger nord. Noen som har nøyaktige koordinater på dette punktet (ja, jeg vet det er nerdete, men rett skal være rett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sykt irriterende ja. Er flere topper der kommunegrensa går bare noen meter fra toppen. :) For eksempel Vassdalsfjellet i Troms (snakk om rundt 10m!!).

"Er" Vassdalsfjellet i Balsfjord eller Storfjord da? Ser WWV har Vassdalsfjellet som kommunetopp i begge kommunene, samme med han som har laget listen jeg samler etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er" Vassdalsfjellet i Balsfjord eller Storfjord da? Ser WWV har Vassdalsfjellet som kommunetopp i begge kommunene, samme med han som har laget listen jeg samler etter....

Hei!

Har mailet litt med Trond Espelund i Statens Kartverk. Han opplyste om at flere av de inntegnede kommunegrensene utenom tettbebygde strøk ikke er helt korrekte og at de stort sett skal gå over fjelltoppene (om ikke en gammel varde eller punkt like ved). Vi ble enige om å godta et viss slingringsmonn (ca. 50m om andre opplysninger ikke tilsier noe annet). I tilfellene Olsskavlen og Vassdalsfjellet er disse dobbeltopper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.