Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske Gullfjellet


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

De fleste vann på Gulfjellet er i nedbørfeltet til drikkevannsforsyningen. I nedbørfeltet er fiske forbudt. Her finner du kart over nedbørfeltene i Bergen:

https://www.bergen.kommune.no/bk/multimedia/archive/00008/Kart_vannforsyning_8783a.pdf

Men kjører du litt lengre unna sentrum finner du bra fjellfiske - sjekk for eksempel sidene til Osterfjord reiselivslag (http://www.osterfjord.net/article/archive/91/). Et tips: Kjør til Herfinndalen i Vaksdal og gå opp på fjellet. Her er det fritt fiske.

God tur!

(edit skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk...

Vi tenker på gulltjødna. Sånn vi tolker kartet fra bergenkommune er dette utenfor nedbørsfeltet. Vi har ikke tilgang til bil, så målet må være noe til dels lett tilgjenglig med buss eller tog. Vi har såklart ikke problemer med å gå et par tre timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sist jeg gikk opp fra Herfinndalen var det HELT dødt, men har fått fisk i den andre bekken du kommer til etter parkeringsplassen.

Vannene i Haugsdalen ved Gulfjellet er ikke drikkevann, og her er det fisk, selvom den nok er liten.

Grimenvannet har gjedde, det har også store nesttunvannet. i Myrdalsvannet er det godt med småørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde meg en liten fisketur i Risnestjørna i dag. De ligger på baksiden av Trengereidhotten 577 (for et navn.. :) ). Gikk fra parkeringsplassen ved Gullbotn og fulgte lysløypen før jeg tok til høyre og gikk mot fjorden. Det var MYE fisk i de tre- fire vannene jeg fisket i, men den var fryktelig liten. Fikk 51 stk på noen timer. Mange hadde stort hode og liten kropp, ikke spesielt vakre altså. Men kjekt å få fisk!

Har ikke fisket der før men tror jeg kommer til å ta turen opp igjen. Noen burde fiske ned bestanden slik at det blir bedre størrelse på fisken.

Fint terrreng å gå i og lett å fiske, lite skog. Så forresten tre ryper også.. :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.