Gå til innhold
  • Bli medlem

I.... Fisk


Baikal

Anbefalte innlegg

Hei

Har lige veret på kanotur i femunden,her i uke 24,kunne desværre ikke komme ud på selve Femunden,pga dårligt vær

hård vind og regn fra nord og nordvest.

Kom ned i området ved Gunnarsjøen-Glensjø-Bursjøen-Halvorsjøen,fik fisket i 6 dage uten at fange en eneste fisk,

ikke en gang et lille hug.Vi fiskede med spinner-wobler-sluk og meitemark.

Mit spørgsmål går på,er der overhovedet nogen fisk i disse sjøer????

Godt nok ergerligt at komme helt fra Danmark,og så ikke fange en eneste fisk.

Mvh. Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit at det skulle være så vanskelig å få fisk når dere var der oppe da. Kan nok hende værforhold etc. har skylda. Jeg har tidligere fisket i de samme sjøene og de er IKKE fisketomme. Har fått til dels fine fangster av spesielt harr der oppe. Men jeg har også opplevd dager da det har vært helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der for 5 år siden. Nordavind, kaldt regn midt på sommeren. Vi fisket i 5 dager mange forskjellige steder. Resultat: 0 fisk. Så snudde været til sønnavind siste turdagen, og vi fikk kilosharr og ørret på 1,6 kg. Hadde vi startet turen da vi avsluttet den, tror jeg vi kunne fått ganske bra med fisk. Femundsmarka er nok likevel ikke først og fremt kjent for superfiske, men man får som regel nok til mat + man kan få stor fisk mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vind fra nord et veldig dårlig vær for fiske, men slik er det av og til. Noen ganger biter fisken og noen ganger er det helt dødt.

I slike tilfeller har jeg til og med forsøkt å fiske med dyre sluker og la prislappen sitte på, men det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vind fra nord et veldig dårlig vær for fiske, men slik er det av og til. Noen ganger biter fisken og noen ganger er det helt dødt.

I slike tilfeller har jeg til og med forsøkt å fiske med dyre sluker og la prislappen sitte på, men det hjalp heller ikke.

Måtte le litt der du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min erfaring er at fisken, av en eller annen grunn, veldig sjelden biter i nordavind deromkring du har vært. Har fisket i Buhøgdene + i mange år, og aldri fått noe så lenge vinden kommer nordfra. Det kan være aktivitet, og fisk som tar, men dreier vinden og kommer fra nord, drar jeg hjem. Kjenner mange som har opplevd dette, og lokale folk som ikke gidder dra avgårde dersom vinden kommer nordfra.

Selvfølgelig bare en observasjon, dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.