Gå til innhold
  • Bli medlem

Holmeslett telt - Brukererfaringer


mortimeir

Anbefalte innlegg

Siutasjon: Ser etter et vintertelt for meg, kona og hund (border collie) - samt luksustelt på kanoturer der vekt spiller liten rolle. Har per idag Exped orion. Prøvd det en gang nå i vinter, og kjenner på at det blir for lite til vinterstid. Som solotelt vinterstid konge da. Til sommerstid kongetelt for to.

Ser på backwood og riverside som mest aktuell for oss. Heller mer mot riverside pga ekstra plass for evt framtidige smårollinger.

Har søkt på forumet og funnet en del tråder ang. holmeslett. Mesteparten av kommentarene går på synsing om vekt og pris, og sammenligning mot andre telt. Ser ikke for meg å bruke dette teltet på snaufjellet i den værste vintersesongen (les vind/storm). Heller mot holmeslett pga komfort og invendig høyde, men virker også robust og virker til å tåle en støyt til tross for sin høyde.

Håper på inspirerende innspill med erfaringer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stolt og fornøyd eier av Riverside. Bruker den hovedsaklig på vintertid og er særdeles godt fornøyd. Teltpluggene som følger med er ikke særlig "vintervennlige", og har selv anskaffet helsport sine snøplugger på 50 cm som fungerer bra. Teltet tåler mer vind enn man skulle tro ut i fra høyden. Har ingen betenkligheter med å anbefale Riverside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de første i landet som kjøpte Backwood. Det var stas med høyden for meg som kom fra et tradisjonelt, lite tunneltelt for to. Likevel merket jeg fort at noe godt basecamptelt for lengre opphold var det ikke. Det er fremdeles ikke mer gulvplass enn for et vanlig romslig tomanns og produktbeskrivelsen er misvisende når Holmeslet snakker om "ståhøyde". Det er 180 cm MIDT i teltet. Men et solid vindfang i vinterstormen, det får du... Skal du dimensjonere for to pluss hund med litt å gå på for event. familieforøkelse, skal du ikke kjøpe Riverside heller. Du skal helt opp til Explorer! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begrenset erfaring med Holmeslet, men det lille jeg har er bare positivt!

Bra telt med solide stenger(Easton alu.) Gullfint med litt ekstra høyde, og på mange måter en ideel mellomting mellom et tunneltelt og en lavvo.

Eneste minus er vel prisen?(Ser at prislista på nettsida er fra 01.01.2009..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.