Gå til innhold
  • Bli medlem

Varg Skavl


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vurdere å kjøpe meg skiskoen "Varg Skavl". I omtalen av skoen står det "Skal du ha ett par skistøvler både for telemarkkjøring og fjellskiturer, da er det Skavl som gjelder".

Jeg har ikke hatt muligheten til å prøve den i butikken enda, men det jeg lurer på er hvordan det er å gå med den f.eks i oppkjørte løyper eller på fine flate vidder. Kan noen som har Skavl si meg om den blir for tung og stiv på lettere pariter. Vil den være ugunstig f.eks ved påskeføre (flott skare :) ) på Hardangervidda?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei,

Eg kjøpte meg Varg Skavl i fjord haust, og har vore særs fornøgd med dei. Eg ynskja meg nye sko til bruk saman med fjellskiane mine, som eg også kunne ha det morro nedover med. Eg fann det vanskeleg å finne slike sko, enten var det plastikk, eller så var skoa for lave i skaftet og beregna kun på sporgange. Skavl løyste problemet.

Eg traskar fyst og fremst utanfor løypene, men har også prøvd dei i opptråkka spor. Dei funkar bra til båe delar, men er sjølvsagd litt tyngre enn vanlege sko i løypa. Eg sett pris på at dei støttar godt oppom foten, og at dei isolerer bra. Når det gjelder telemarken vil eg anbefale plastikkstøvlar, men Skavl funkar heilt fint til toppturar i ny og ne. Eg har brukt dei til telemarkskiane mine, men kjem nok til å kjøpe andre støvlar til dei neste vinter.

At sålen er stivare enn vanleg har eg ikkje tenkt så mykje over, men til stegjernsbruk merkar eg skilnaden!

Det einaste som har skuffa meg med skoane er at skinnkvaliteten er litt slapp. Eg har tidligare hatt gode erfaringar med Varg og skinnkvalitet, så eg hadde kanskje høge forventningar. Generelt er det vanskeleg å finne skisko med god skinnkvalitet.

Lykke til med skokjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Ja!

Desverre har UTE et imponerende lite utvalg. Har "ingenting" på lager. Virker som om Varg Skavl er en lite kjøpt sko. Kanskje jeg bør ta hintet og gå for et annet merke, eventuelt Morgedal modellen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De paa Ute bestiller gjerne inn ting hvis du spoerr. Jeg har til og med faatt bestille flere stoerrelser av samme sko for aa proeve ordentlig foer jeg kjoepte hos dem. Hils Kjetil fra Ane i Ski&Fjellsport,saa kanskje du faar ekstra service :D

Hvis du er usikker paa stoerrelsen gaar det jo ann aa proeve Varg Morgedal, tror den og Skavl er lik i stoerrelsene. Hvis du egentlig synes Morgedal er for pinglete, er det jo dumt aa kjoepe den bare fordi butikkene ikke tar inn Skavl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.