Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke oppblåsbare liggerunderlag


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta med jentene mine på huleovernatting,og vil kjøpe liggerunderlag,ikke oppblåsbare,til å ha under de oppblåsbare vi har fra før,for å skåne disse mot stein etc(tidligere dårlig erfaring!)

Er det hipp-som- happsom hvilke man kjøper?

Noen som har erfaringer?

Selvsagt avhengier av tykkelse&vekt da...

Mvh

Fosenveitja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

av responsen her,tusen takk for alle tips :D

Glad for linken til Villmarslivs test,fant ikke den selv(har lett) :lol:

@Jason-hula er liten og tørr,ligger på ytre Fosen,ca 100 moh

@andremelst-Fosenveitja er HUN :P:)

Ser jeg skal kjøpe tre ulike for å teste litt selv,vurderer bamse,tradex,hagløfs,og jerven.

Snuser videre :D og glad for flere tip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fosen

Z-lite tåler omtrent ingenting. Jeg har brukt det utenfor teltet èn gang og det har en masse stygge rifter i det etter skogbunnen.

Anbefaler ett billig og "stivt" liggeunderlag som motstand mot steiner etc. og heller bruke Z-lite inne teltet. Liggeunderlaget mitt fra Gsport (navnløst, celleplast) har fått dundrende juling og er like helt, til tross for mange små hull. Veier ett par hundre gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fosen

Z-lite tåler omtrent ingenting. Jeg har brukt det utenfor teltet èn gang og det har en masse stygge rifter i det etter skogbunnen...

Erfaringer er forskjellige. Har hatt RidgeRest (ligner Z-lite) i over ti år, som mitt eneste ikke-oppblåsbare underlag (inntil for to år siden). Brukt mye (sikkert mer enn 400 liggedøgn) og under alle typer forhold. Kutta det i to for noen år siden, og brukt det i Allyen, og som kortunderlag. Liggeunderlaget har fremdeles ingen skader i kantene, men det er noe mer flatklemt og har noen rifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridgerest er mer solid, og stivere. Jeg har det jeg også :D

Point is, lettvektsaker er sjelden bygget for å vare i 20 år, da er det greit med flere alternative produkter til forskjellige bruksområder. Pris er ikke så viktig, har man litt tålmodighet finner man alltids 40-60% salg ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har noen på rundt en cm som tåler en del. koster noen og seksti kroner for 60 bredde, og veier ikke mye. Tenkte jeg bare kunne hive det når det ble utslitt, men det har ikke vært nødvendig foreløpig. Selvsagt ikke i nærheten av Ajungilak Bamse Extreme, men koster en brøkdel. Thermarestene jeg har hatt har gått i oppløsning altfor raskt, og har kostet tigangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.