Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestre Gjelkant, Innerdalen.


Emil

Anbefalte innlegg

Denne helga var vi en god gjeng oppe på Renndølsetra i Innerdalen, misjonen var dugnad i forbindelse med sesongåpning.
Da snøen endelig har trukket seg opp i sidene og værmeldingene var eksemplariske, var vi to stk som lurte oss opp Vestre Gjelkant Lørdag formiddag, vi fikk altså slått store hauger med fluer i en smekk.

Vestre Gjelkant er en klassiker i Innerdalen med sin tydelige egg opp på Merrakammen, totalt 5 taulengder, grad 4. Har ofte vært brukt i kurssammenheng. Ruta er enkel å klatre, grovt fjell med gode tak, men den er bratt og luftig. Turen krever litt forsiktighet og årvåkenhet, det er mye løse steiner og til dels svære steinblokker som står på vippen (spesielt på 3 og 4 taulengde).

Kort oppsummert; Fin klatrerute der du får godt med luft under ræva, samt vakker utsikt utover Innerdalen. Anbefales.

post-5934-133474697872_thumb.jpg

post-5934-133474698187_thumb.jpg

post-5934-133474698205_thumb.jpg

post-5934-133474698222_thumb.jpg

post-5934-133474698241_thumb.jpg

post-5934-133474698257_thumb.jpg

post-5934-133474698272_thumb.jpg

post-5934-133474698288_thumb.jpg

post-5934-133474698304_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøff klatrerute for dere som kan det! :-)

Jeg for min del henger meg mest opp i landskapsbildene, og de er av ypperste merke! Innerdalen er utrolig vakker :wink:

Har lyst på en tur dit i sommerferien, men da vil jeg ha fint vær, ellers går turen et annet sted. Trolla er et av landets råeste fjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig respons:)

Vestre Gjelkant kan se litt brutal ut på avstand, men som tidligere nevnt så er det artig og ukomplisert klatring. Man trenger ikke være sirkusartist for å klatre opp her, lider du derimot av høydeskrekk er det ikke å anbefale :wink:

Hei Emil.

En flott turrapport fra mine hjemtrakter. Flyttet den til turrapporter, kanskje noen hadde flyttet den til klatring ettersom det var mange fine klatrebilder :-)

Lot den ligge "speilet" under klatring.

Odin

Takk for det Odin, kommer du fra Surnadal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der fra fredag til søndag, du så oss ikke på Rendølsetra da? Holdt på med forskjellig arbeid ute på tunet.

Gikk tur opp en sti til snøgrensa i Sunndalen den dagen, så ble bare en kjøretur opp Innerdalen på ettermiddagen og snudde ved parkerings ved Dalen. Hadde faktisk aldri vært i innerdalen før, syntes det var på tide! Studerte litt på Trolla/Skarfjellet, Hovsnebba og Fulånebba, de frister som bare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin rapport! det er visst flere skarpklatrere her på fjellforum enn tidligere :)

Tror kanskje vi har en del klatrere altså, men det er få som legger ut raporter :D

Men det er vel bolteklatring som er mest i siget for tiden, ikke så mye å rapportere om det da igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du nok i Nerdalen, endestasjonen til Virumdalen :shock: Om jeg forsto deg riktig?

Det er ikke tillat for vanlig dødelige å kjøre opp til Innerdalen.

Skarfjell er et mektig skue fra parkeringsplassen.

Ahh, sei du d! Lærer noe nytt hver dag!

Da har jeg fortsatt ikke vært i Innerdalen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.