Gå til innhold
  • Bli medlem

ørretfiske Bodø/Salten området


myriads

Anbefalte innlegg

Annonse

Usj. Ikkje lag eit forum for å få utlevert dei beste vatna i eit område. Om du er interessert i eit område synest eg du skal prøve deg fram sjølv - eller ta det på PM med nokon du trur er villig til å gje deg litt info. evt. i bytte mot info frå deg sjølv. Har lite til overs for outing av godvatn for ope forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Ikkje lag eit forum for å få utlevert dei beste vatna i eit område. Om du er interessert i eit område synest eg du skal prøve deg fram sjølv - eller ta det på PM med nokon du trur er villig til å gje deg litt info. evt. i bytte mot info frå deg sjølv. Har lite til overs for outing av godvatn for ope forum.

Støttes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Ikkje lag eit forum for å få utlevert dei beste vatna i eit område. Om du er interessert i eit område synest eg du skal prøve deg fram sjølv - eller ta det på PM med nokon du trur er villig til å gje deg litt info. evt. i bytte mot info frå deg sjølv. Har lite til overs for outing av godvatn for ope forum.

Bifalles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener og er helt enig, men gode fiskevann kan være så meget vet du, det kan f.eks være et bra/fint vann med tanke på ungene ikke alle fireåringer som liker og gå med tung sekk i 6 timer på fjellet, eller hansen som sitter i rullestol eller pedersen med CP, eller kanskje litt eldre folk som ikke er så rask til beins men enda kunne tenke seg et lite vann som ikke er så langt unna, selv har jeg flere "hemmelige" eller som jeg kaller dem "bortgjemtvann" og det er stor sett noe alle har di som er fiske innteresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en bror som satt mange år i stol før han døde, men jeg tror han ville ha vært enig i at et "fjellfiske" forum som (jeg synes det ser ut som) legger opp til åpen diskusjon om "gode vann" ikke er nødvendig. Har stor sympati med de som ikke når fram dit de vil lenger, men har både respekt og tiltro til at de på lik linje med andre vil kunne finne egnede muligheter - uten å blåse sårbare vann. Regner med at "gamlekara" ofte heller lever på drømmene og minnene framfor å se favorittområdene (de kanskje ikke når lenger, men har latt gå i arv til folk de stoler på) bli nedrent eller i verste fall garnsatt og tømt av storfiskbesatte.

Jeg tviler ikke nødvendigvis på dine intensjoner. Jeg kjenner deg ikke. Jeg er bare uenig i metoden din. :x God fiskesommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si tanken bak dette er noe døfødt og vi har en del gode forum alerede du kan lære litt av og ingen av disse har en egen side med bra fiske vann eller hvor finne den største ørreten....

Blitt en liten greie dette med at alle skal ha forum, fint med litt lokal sammling der man kan dele litt gode historier og erfaringer om turliv men ikke en gang med pistol kan du lokke ut av en god fisker hvor han helst denger sluken sin etter den største fisken.

Jeg veit hvem du er din luring men du lurer ikke en ringrev.... :-) nei er dette man har PM til og er du i beite på gode fiskevann så tror jeg du skal prøve PM.

Syns forumet ditt var greit om du får aktivitet der å se ikke bort fra at jeg en dag legger ut noen historier og bilder av virkelig stor fisk :D , men forvent at bilder av vann og bilder av fisk ikke altid hører sammen og noen hvite løgner vil nok titt og ofte dukke opp så jeg er sikker på at ingen har den villeste anelse om hvor fisken er fanget.... :D

Jeg syns du skal tenke gjennom dette en gang til og se om du ikke kommer frem til at dette ikke er så lurt, gå heller for å oppmuntre folk til holde sine fiske vann hemmelig slik at vi i fremtiden fortsatt kan finne fin fisk rundt om i våre vann.

(Legger til at jeg nå så du hadde en tråd som heter gode fiskevann i bodø marka og jeg må her få si jeg har sett mye galematias men du har herved førsteplassen på den lista.....!!!!!!!!!!!! ) dette kan du ikke mene...? DU ER JO ENE OG ELENE PÅ GOD VEI TIL Å GI MEG HJERTEFEIL NÅ...... Nei jeg anbefaler deg slette den siden av forumet og heller legge ut et kart av bodømarka så folk kan lete seg frem selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet endret, men ikke misforstå topicen med gode ørretvann tråden, hensikten var godt ment og di som virkelig har "hemmelige vann" vil aldri oppgi hvor di er uansett for det holder man som regel for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo :-) Det er da nok vann i Norge med fisk i, de som ikke kan bidra med gode vann kan holde seg unna tråden.

Masse fine vann i hele salten :)

Glomfjord/Sulis/ Hva med en tur i en av våre nasjonalparker? flere i nordland. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Det er da nok vann i Norge med fisk i, de som ikke kan bidra med gode vann kan holde seg unna tråden.

Masse fine vann i hele salten :D

Glomfjord/Sulis/ Hva med en tur i en av våre nasjonalparker? flere i nordland. Skitt fiske!

Er vel ingen som har sakt at det ikke er nok vann i norge med fisk i eller at det er lite vann i salten..... :roll:

Å siden jeg ikke har tengt bidra med noe reklame for stor ørret eller hvor den befinner seg så har jeg tengt holde meg borte fra den tråden om den ikke alerede er fjernet så ikke tenk på det.

Kan si deg så mye at det har tatt meg 20 år med gåing rundt i fjellheimen å i skogene rundt i salten for å finne de beste og mest atraktive vann som har fin ørret og noen av de vann så små at om dette ble lagt ut på et forum ja så ville bare restene av marg bein vere igjen av den fisken som en gang var der. (et eksempel er mitt favoritt vann som ikke er større en 150m langt og 50m bredt der fisk på 4kg er tatt, kom dette ut på forum ja så var det slutten på det vannet 100% sikkert.) Er dette fryktelig vannskelig å forstå ja så er det ikke mye mer mann kan si.

Over halve gleden med fiske er turen dit og spenningen med å finne nye plasser å ikke minst spenningen med å fiske over nye plasser å lure på hva som kan finnes av fisk der. Ville bare vert en tragedie å skulle ha et kart mann fikk av andre for å finne fisk verdt å fiske på, gidder mann ikke gå såpas å lete såpas at mann finner disse plassene ja så fortjener mann heller ikke den største fisken så enkelt er det. Jeg kunne nok sikkert spart meg for noen tusen timer fiske i tusse vann og andre dårlige vann om jeg bare fikk al informajson på forhond men ville ikke vert det foruten...

Nei lusk dere ned på turist kontoret i bodø å kjøpe et kart å begyn tråle vann dere finner til dere finner ut hvor det er lurt å dra tilbake for nye forsøk..... :wink:

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.