Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø på Hardangervidda?


henjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt meg en tur på hardangervidda en av de nærmeste dagene, blir en ganske lang tur, starter fra Geilo, går mot Hardangerjøkulen, og sør om den forbi Eidsfjord og ned til Kinsnarvik, runder så vidt Odda og slår derfra innover vidda mot Hårteigen og videre nedover mot Rjukan.

Spørsmålet mitt er da om det er farbart på vidda med tanke på snø? Har vært inne på senorge.no og der er det ikke alt for oppløftende nyheter da det står omkring en halv meter snø på vida ennå?? Er det noen som har erfaringer med vidda på denne tiden av året? har isen gået på de fleste vann og tjern slik det er mulig å fiske?

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh.

Henrik / Dansken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei,

Jeg har tenkt meg en tur på hardangervidda en av de nærmeste dagene, blir en ganske lang tur, starter fra Geilo, går mot Hardangerjøkulen, og sør om den forbi Eidsfjord og ned til Kinsnarvik, runder så vidt Odda og slår derfra innover vidda mot Hårteigen og videre nedover mot Rjukan.

Spørsmålet mitt er da om det er farbart på vidda med tanke på snø? Har vært inne på senorge.no og der er det ikke alt for oppløftende nyheter da det står omkring en halv meter snø på vida ennå?? Er det noen som har erfaringer med vidda på denne tiden av året? har isen gået på de fleste vann og tjern slik det er mulig å fiske?

Nei, det er ikkje farbart med tanke på snø. Du kan rekne med store områder med laus snø, men ikkje samanhengande slik at det er skiføre. Flaumstore elver, og isen har ikkje gått på dei fleste vatna, men det er nok gått enkelte plassar. Vent til i juli, eller gå ein annan plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.